1

Onderwerp: heel wat uurtjes werk....

....maar dan heb je ook wat! Het bruidspaar had mijn taart (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=211106) van November vorig jaar gezien en wilde die ook heel graag! Maar dan wel in het bordeaux rood!

En dan heel graag alles gluten en koemelk vrij.... Nou is dat op zich geen probleem, ware het niet dat de koemelkvrije botercrème (van wajang) gewoon niet wilde uitharden... Dat was dus knap lastig met bekleden en zeker met de temperaturen en luchtvochtigheid van de afgelopen tijd. Vervolgens heeft deze taart een rit gemaakt van ongeveer 1,5 uur!!!! Was maar 1 klein bloemetje afgebroken en die heb ik kunnen vervangen! Ik ben geloof ik nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een ritje met een taart!  :D

Mocht er iemand nog tips hebben voor de koemelkvrije botercrème, dan lees ik die graag!

http://i823.photobucket.com/albums/zz151/maaikesigner/IMAG2870_zps9e62ef1d.jpg

http://i823.photobucket.com/albums/zz151/maaikesigner/bruidstaartleliesrood_zps2b91a04d.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: heel wat uurtjes werk....

Prachtig!!!Wauwwat een mooie taart. :Y

Wow, wat prachtig. De taart ziet er echt super uit. Petje af  :thumb:

4

:thumb:
super mooi!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

wauw, wat een bloemenzee! heel mooi  :thumb:

6

Heel mooi :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

7

Wow en dan ook nog gluten en koemelkvrij!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

8

Prachtig zeg !

Groetjes, Conny

ik vind hem toch mooi strak hoor! prachtige taart!

10

Wat een fantastische taart. Vind m echt heel erg mooi!

11

koemelkvrije botercreme is hier geen probleem.
ik maak het zelf met glucosestroop (zelf maken) en dan boter opkloppen met ei-geel (gepasteuriseerd). Als boter begruik ik wajang of AH planten.

Beetje smaak toevoegen en smullen maar!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

12

hij is prachtig :) heb je de bloemen er op gelijmd of op coctailprikkers oid gedaan?

13

Djoeke schreef:

koemelkvrije botercreme is hier geen probleem.
ik maak het zelf met glucosestroop (zelf maken) en dan boter opkloppen met ei-geel (gepasteuriseerd). Als boter begruik ik wajang of AH planten.

Beetje smaak toevoegen en smullen maar!

Dat is een goed idee! Ga ik de volgende keer proberen!

14

Tijnek schreef:

hij is prachtig :) heb je de bloemen er op gelijmd of op coctailprikkers oid gedaan?

Ik heb de ijzerdraadjes eerst even in chocolade gedoopt, uit laten harden en toen in de taart gestoken. Met zoveel bloemen vind ik de flower picks niet echt handig, want dan komen er toch wel veel grote gaten in de taart ;) Ik maak ook weleens bloemen op cocktailprikkers, maar soms is dat weer niet handig omdat sommige bloemen wat gebogen moeten worden.

15

oh das een handige tip dank je wel :)

16

Super!!!! Heel erg gaaf!

(maar vind stiekem de turkooise versie toch nóg mooier!)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

17

Wat een prachtige taart. En al die lagen even dik, hoe doe je dat nou?? Hoe krijd ge een taart zo hoog??
En hoe vervoer je zo'n taart, bij het idee alleen al krijg ik kippevel!!

18

@Jelly, ben nu eigenlijk ook wel benieuwd hoe hoog elke laag is,
ze zijn idd aardig hoog!

(en dat vervoeren...
ik moet er niet aan denken,
vond het al spannend om mijn 2hoge stapel bij de ontvanger in de auto te zetten  :rolleyes:  :+ )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

19

Jelly schreef:

Wat een prachtige taart. En al die lagen even dik, hoe doe je dat nou?? Hoe krijd ge een taart zo hoog??
En hoe vervoer je zo'n taart, bij het idee alleen al krijg ik kippevel!!

De lagen zijn zo'n 8cm hoog. Ik gebruik altijd hoge bakvormen en de taarten komen er ook altijd hoog uit....

En qua vervoeren, ik heb een soort koelkist waar de hele taart in past. Auto op vriesstand zetten en héél rustig rijden. Vooral niet abrupt remmen of door bochten ;)

20

Schitterend. Echt heel mooi...en je turkoois versie vind ik ook super.

Complimenten!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Wow!!!! Waar is dat poppetje die z'n ogen uit z'n hoofd vallen?
Prachtig hoor.
Wat een werk.

22

Super!! Goed gedaan  :Y

Mijn complimenten  :thumb:  :thumb:

Welke bakvorm maten heb je eigenlijk gebruikt? Ik zou het eng vinden om zulku hoge stapeltaarten te maken. Ik ben bang dat ze dan in elkaar gaan zakken. Wat heb je gebruikt als dowels? Als ik dit vragen mag  :o

23 Laatst bewerkt door Hertje (11-07-2013 10:55)

Wat een beauty weer! :thumb:

Prachtig om te zien, hopelijk ga je hier toch vaker je creaties posten. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Super mooi

25

Emintje schreef:

Super!! Goed gedaan  :Y

Mijn complimenten  :thumb:  :thumb:

Welke bakvorm maten heb je eigenlijk gebruikt? Ik zou het eng vinden om zulku hoge stapeltaarten te maken. Ik ben bang dat ze dan in elkaar gaan zakken. Wat heb je gebruikt als dowels? Als ik dit vragen mag  :o

de afmetingen van de lagen zijn: 10, 15, 20, 25 en 30cm. En het losse taartje is een 10cm. Ik heb de houten dowels van PME gebruikt. Dit keer wel iets meer dan normaal, omdat de taart zo'n eind in de auto moest.