Onderwerp: Disney prinsessen, Zoentjes, mijn verjaardagstaart, K3 & Koekiemonster
Een parade van de afgelopen 2 weken.
Deze taart heb ik gemaakt voor Lara, zij is gek ik op Disney Prinsessen. Helaas kreeg ik de dag ervoor erg slecht nieuws en was niet helemaal in de mood om een taart te maken. En bekleden met marsepein zat op dat moment ook nog erg tegen dus dat wilde ik al bijna door het raam gooien (ik werk normaal met fondant en soms marsefond). Helaas zie ik dus wel enkele kleine barstjes
Gelukkig had ik de printjes en de strik al gemaakt (creatief met photoshop en plaatjes van prinsessen
). Gevuld met aardbeienjam en banketbakkersroom.

even valsspelen 
Dit stapeltje voor Luna gemaakt. Zij had allemaal zoentjes op haar uitnodiging en die wilde ze graag terugzien op de taart samen met nog meer paarstinten, haar favoriete kleur. De kleur van de printjes werd alleen niet zo mooi paars als in werkelijkheid
Gevuld met aardbeienjam & aardbeienkwark (Mona)
Toen was ik zelf jarig en wilde door de omstandigheden eigenlijk geen taart maken. Mijn verjaardag heb ik ook niet echt gevierd, maar ik als taartenbakster kon het toch niet over mijn hart krijgen om gebak te kopen voor mijn werk. Dus toch nog maar een taartje gemaakt. Simpel, maar wel helemaal mijn stijl
(Op de 2e foto zie je hoe de paarse kleur uiteindelijk is geworden. 's Avonds was het nog blauwig, maar de volgende morgen was het mooi paars). Gevuld met gebakken appeltjes, dulche de leche & kaneelcreme.

Toen mocht ik weer een K3-taart op herhaling maken. Zelfde werkwijze, maar door de kleuren en bloemen toch een heel ander taartje geworden. De kleine Luna is groot fan van het liedje 'bij de politie', en zonder dat ik dat wist had ik deze foto gebruikt. Ze sprong dus een gat in de lucht
Gevuld met banketbakkersroom & krokante chocolade.
En zojuist is de laatste opgehaald voor Ravi (broertje van Luna, van de zoentjes-taart
). Zijn knuffel is Koekiemonster en dus moest deze op de taart komen. De naam op de voorkant is gebaseerd op de letters van de uitnodiging, toevallig had ik een soortgelijke stencil
Gevuld met frambozenjam en home made frambozenmousse.

Nou dat was het weer voor nu, komende week nog even 2 taarten en een proeverij en dan even wat gas terugnemen gezien de omstandigheden.
Bedankt voor het kijken!!

Toen ik eenmaal bezig was, kregen mijn gedachtes lekker veel rust (op die marsepein na dan hihi).
Enne... GEFELICITEERD!