1

Onderwerp: Receptuur in2bake veranderd?

Met veel plezier werkte ik altijd met In2Bake fondant.
De laatste keer opnieuw een emmer van 6kg besteld maar het werkt ineens verschrikkelijk!
Het rolt niet fijn, voelt heel plastic en ht hard niet meer uit (ook nirt met tylose wat eerst niet eens nodig was).

Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
Ben bang dat ik opzoek moet gaan naar een ander fijn merk  :think:

Taart!!

2

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Ik heb het zelfde met de marsepein! Althans... het scheurt nu steeds als ik de lap op moet tillen... voorheen (zeg maar 3 weken of zo geleden) had ik daar juist bij dit merk geen last van!
Ik baal er flink van, heb net een pak van 6 kilo gekocht voor een grote opdracht...

3

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Vervelend!
Heb even op internet rond gekeken en kwam op hun facebookpagina terecht, daar zag ik al meer vragen staan of er iets veranderd was ..
Het zou dus wel niet aan ons liggen.

Niet fijn!  :nooo

Taart!!

4

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Ik vond ook al dat het zo zacht was. Het werd altijd mooi stevig/hard na bv boetseren of bloemen steken, maar het is zo zacht. Dacht dat het mijn verbeelding was. Blijkt van niet dus. Ik ga weer terug op satin ice.

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

5

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Ik heb inmiddels contact gehad met in2bake.
Het blijkt dat er in deze lading een fout is geslopen, hoe of wat weet ik niet maar het klopt dus dat de werking niet optimaal is.
Binnen nu en 2 week moet overal weer de juiste emmers zoals voorheen verkrijgbaar zijn.

Aldus in2bake zelf ..

Taart!!

6

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Klopt ikj heb zelf ook contact met ze gehad....tijdens verhuizing van hun productie is er een fout in een batch geslopen. Er zit meer zetmel in waardoor de fondant zachter is en langzamer uithardt. Inmiddels heb ik alweer goed fondant voor zien komen.
Ik heb trouwens geen last van scheuren in het fondant en met het marsepein is volgens mij niks mis

7

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Jij hebt het goede fondant al? Gisteren werd mij verteld dat dit nog in productie was en nog een aantal dagen tot 2 week kon duren voor het weer geleverd werd.

Taart!!

8

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Misschien heb ik dan oudere pakjes, maar ik heb ze van de 'oude' receptuur en van die foute batch

9

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Ik heb het nagevraagd bij de taartwinkel en die zeiden dat In2bake is overgegaan op een andere leverancier en dat de nieuwe fondant alleen maar meer voordelen zou hebben, zoals makkelijker uitrollen e.d. Ik merk hier helaas niks van. Heb ze zelf ook gemaild, maar nog niks gehoord..

Groetjes Renate
www.zoetensandwich.nl

10

Re: Receptuur in2bake veranderd?

Heb ze vandaag weer gemaild of de 'oude' fondant alweer leverbaar is.
Ze hebben me 2x gebeld om te zeggen dat ze er mee bezig waren. Ook gevraagd bij de taartwebshop, hetzelfde verhaal.
Ben benieuwd ...

Taart!!