1

Onderwerp: Mijn eerste 4 laagse taart, chique zwart/zilver en bloemen

Mijn eerste 4 laagse taart. was toch wel spannend. Baal alleen wel wanneer er de volgende dag dan toch een luchtbel zit, en dan jammer genoeg niet aan de achterkant maar natuurlijk aan de zijkant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJFQKD4J-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWEHI8XN-D.jpg
Wat dichter bij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDFAKIPP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GCWOFXF-D.jpg
En dit was het totaal plaatje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTUKJ3N6-D.jpg

Ik twijfel maar welke achterkant van de eerste 2 foto's is mooier??

Brig

2

Re: Mijn eerste 4 laagse taart, chique zwart/zilver en bloemen

Jemig zeg wat een supermooie taart  :Y
Echt een pronkstuk waar je knettertrots op mag zijn!

Ennuh...luchtbel? Ik zie 'm niet.

Geweldig gaaf gedaan en ook je bloemen zijn echt erg mooi. Ik doe het je zeker niet na.

:thumb:  :thumb:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

3

Schitterende taart hoor. Dat doe ik je niet na, ik durf er niet eens aan te beginnen. Hoe heb je die zilverkleur zo mooi gekregen. Verf je dat of bestaat er fondant in die kluer??

4

Tjemig wat een onwijs mooie taart!!! Hoe hoog zijn je kapsels wel niet?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

Mooie combinatie!! Vind vooral de onderste foto mooi met de cupcakes erbij.

En wat betreft je vraag over de achtergrond. Ik vind de 2e foto mooier, ik vind het met die achtergrond wat rustiger ogen in vergelijking met die met de structuurwand.

6

Supersjiek  :thumb:
En ik zou de tweede foto nemen. Komt ie echt mooi op uit.

7

Prachtige bloemen!

8

Mooie taart zeg, ik hou van die kleuren  :D
De tweede foto vind ik het mooiste  :Y

9

Prachtig hoor! Super kleurencombi en die bloemen... :thumb:
Qua achtergrond zou ik ook voor de 2e foto gaan.
Een egale achtergrond laat je taart mooier uitkomen. En dat heeft deze zeker verdiend!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

10

Jelly schreef:

Schitterende taart hoor. Dat doe ik je niet na, ik durf er niet eens aan te beginnen. Hoe heb je die zilverkleur zo mooi gekregen. Verf je dat of bestaat er fondant in die kluer??

Ik heb grijs marsfond gebruikt. (Hele taart is trouwens marsfond) en toen metallic Dust met alcohol en heel voorzichtig met een kwartje aangebracht en met een sponsje gedept zodat je geen strepen krijgt.

Brig

11

Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal voortaan achtergrond van de 2e gebruiken. Hebben jullie dan tips hoe je het het beste kan de achtergrond kan vasthouden wanneer ik de foto's maak??? Of doen jullie dat met fotoshoppen??

Mijn hoogste was 2 hoog dus wel even wennen. En heb toch moeite hoe /wat/waar doe ik de bloemen en dus de spikes. Je hebt maar 1 kans.

Brig

12

Petra68 schreef:

Alleen de onderste taart is wat hoger. Andere taarten zijn normale maat.  Onderste taart is niet van bisquit en in 2 lagen gebakken, vandaar iets hoger en als onderste gedaan.

Brig

13

Petra68 schreef:

Alleen de onderste taart is wat hoger. Andere taarten zijn normale maat.  Onderste taart is niet van bisquit en in 2 lagen gebakken, vandaar iets hoger en als onderste gedaan.

Brig

14

Tamataartje schreef:

Mooie taart zeg, ik hou van die kleuren  :D
De tweede foto vind ik het mooiste  :Y

Ik heb op je site gekeken maar jij maakt ook prachtige taarten!

Brig

15 Laatst bewerkt door Jelly (07-07-2013 07:59)

Brig schreef:
Jelly schreef:

Ik heb grijs marsfond gebruikt. (Hele taart is trouwens marsfond) en toen metallic Dust met alcohol en heel voorzichtig met een kwartje aangebracht en met een sponsje gedept zodat je geen strepen krijgt.

Bedankt voor de tips Brig!! Ik ga het zeker aanschaffen en dan proberen. Hoe is dan de verhouding: Metallic dust en alcohol? En moet je dan ook nog heel snel zijn of verdampt die alcohol niet zo snel?

Ik heb eigenlijk nog een vraagje. Hoe vervoer je zo'n hoge taart, dat is best nog een klus denk ik??

16

Wat een chique taart!

Zoete groetjes, Marjolein

17

Wat een mooie taart zeg, zowel de kleuren(combi) als de bloemen. Mijn complimenten!  :Y

18

WAUW!!! Prachtig

i just LOVE it!

19

Jelly schreef:
Brig schreef:
Jelly schreef:

Bedankt voor de tips Brig!! Ik ga het zeker aanschaffen en dan proberen. Hoe is dan de verhouding: Metallic dust en alcohol? En moet je dan ook nog heel snel zijn of verdampt die alcohol niet zo snel?

Ik heb eigenlijk nog een vraagje. Hoe vervoer je zo'n hoge taart, dat is best nog een klus denk ik??

Je moet inderdaad snel werken, ivm verdampen. Ik ben begonnen met half telepeltje Dust en dan verdunnen met alcohol, mag niet te dik /korrelig zijn. En dan steeds een beetje per laagje in de zelfde verhouding klaar maken. wanneer je de kleur van de marsfond al goed grijs hebt , heb je niet zo veel nodig. Wanneer je de taart goed Stud met dowels, lagen tussen de taarten vast zet, en op een dikke harde plaat vervoerd gaat het prima.

Brig