1

Onderwerp: Taart met boetseersels bewaren

Ik heb vanavond een taart gebakken, gevuld met aardbeien jam, aardbeien bavarois en verse aardbeien en afgesmeerd met bc. Hij staat nu in de koeling. Morgen wil ik hem bekleden en decoreren met fondant en hij wordt zondag ochtend gegeten. Had alles wel zaterdag willen doen, maar met 2 kids kan ik alleen 's avonds even bezig...

Het wordt een Cars taart met boetseersels en ik ben dus bang dat dat niet goed gaat in de koeling. Als ik alle platte decoratie er vast op doe, hem in de koelkast zet en dan zondag ochtend snel de auto's erop zet zal het dan goed gaan? Ik maak eigenlijk nooit taarten met slagroom vulling, dus bewaar ze nooit in de koeling. Blijft platte deco over het algemeen wel mooi of loop ik dan nog het risico dat het gaat smelten? Hoe kan ik dat risico zo klein mogelijk maken?

Re: Taart met boetseersels bewaren

Bij mij gaan ze regelmatig volledig gedecoreerd een nachtje in de koelkast, nooit problemen gehad  :Y

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Re: Taart met boetseersels bewaren

Ik zet ze, als ik ze de avond ervoor maak, altijd een nacht in de koelkast (met of zonder koelkastvulling). De laatste tijd ook veel met boetseersels, en het is tot nu toe nog nooit misgegaan.

Ik kan met voorstellen dat, nu met dit warme weer, het misschien een beetje vochtig kan gaan lijken als hij uit de koeling komt. Maar ik geloof niet dat er iets mis kan gaan met de boetseersels.

Re: Taart met boetseersels bewaren

Bedankt voor de reacties. Hij staat inmiddels in de koelkast :D.