1

Onderwerp: proefje bruidstaart, voor t eerst met fondant

kennis heeft gevraagd of ik hun bruidstaart wil maken.
nu werk ik altijd met marsepein, maar zij lust geen marsepein dus heb ik voor het eerst met fondant gewerkt. wel even wennen hoor.
om de taart heen zit satin ice, vind deze trouwens erg lekker smaken, maar voor de bloem te maken vond ik het niks, deze heb ik uiteindelijk met bakels gemaakt, werkte een stuk beter maar qua smaak vind ik hem veel minder.
vulling is een laag campagnebotercreme met framboosje erin en een laagje frambozenjam

en dit is dan het proefjetaartje geworden.
heb wel eerlijk gezegd dat ik geen prof. bakker ben en dat ze niet te hoge verwachtingen moeten hebben, uiteraard doe ik wel mijn best erop, maar heb nog nooit eerder een bruidstaart gemaakt, maar vind het wel een uitdaging.
tips en verbeterpunten zijn van harte welkom :D  :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UG4ZAYG8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SDJW6VQR.jpg

Re: proefje bruidstaart, voor t eerst met fondant

Ziet er leuk uit, super mooie roos!

Als tip wil ik je graag meegeven om strakker af te smeren. Smeer rondom en bovenop flink wat botercreme, wees maar niet bang 8 mm dik mag best vooral aan de zijkanten. Vervolgens neem je een schraper (kost 1,95) en schraap je rustig aan laagje voor laagje steeds meer botercreme van de zijkant tot je bind dat het dun genoeg is. Superstrak wordt het op deze manier. De botercreme die er aan de bovenkant overtollig opzit smeer je voorzichtig uit naar het midden. Wel zorgen dat hij uiteindelijk bovenop wel overal gelijk is. Goed laten koelen eventueel nog gaatjes wegwerken met wat botercreme en bekleden met fondant. Goed smoothen en je hebt een mooie strakke taart.

Succes met je bruidstaart!

3

dank je voor je berichtje en tip. had idd al aardig wat botercreme gebruikt met afsmeren. moet ik wel zeggen dat hij op de foto wat rommeliger over komt dan hij echt was. als je hem in het echt zag, was hij best strak ;)

4

En fondant is perfect geschikt om met smoothers te werken!
Als je bij de randen met de smoothers naar elkaar toe werkt als finishing touch krijg je een superstrak resultaat.  :thumb:
Mooie taart hoor. Paars en wit vind ik ook erg mooi bij elkaar.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake