1

Onderwerp: cupcakes beetje droog wel of niet decoreren??

Hallo allemaal,

Ik heb cupcakes 2 dagen van te voren gebakken maar nu zijn ze een beetje droog. Ik moet ze nog decoreren, er komt een plakje fondant op en een rand met botercreme. Nu zit ik te twijfelen of ik ze ga decoreren of nieuwe maken. Ik vind cupcakes namelijk altijd een beetje droog en in combinatie met een toef botercreme wil het altijd wel. Nu weet ik het niet zo goed. Wat zouden jullie doen?

Ow en het is wel op bestelling maar gewoon voor een bekende die er niet voor hoeft te betalen :D

Groetjes

2

Re: cupcakes beetje droog wel of niet decoreren??

Ik zou ze wel opnieuw bakken. Het zou mij geen fijn gevoel geven om een product te leveren, waar ik zelf niet achter sta.
En vergeet ook niet, mochten ze iets droog zijn zal jou klant het misschien niet erg vinden, maar haar visitie zijn ook jou potentiele klanten en die wil je toch wel laten zien wat je kan lijkt me.

Voor een volgende keer misschien een tip.
Mijn ervaring is dat de cakejes minder snel uitdrogen als ze een toef hebben of een beetje creme en een plakjes marsepein fondant.
In principe bedek je de bovenkant van je cakeje namelijk luchtdicht.

Succes met je cakejes!!!

3

ja
ik denk inderdaad dat je moet denken aan evt toekomstige klanten
het is even wat werk maar wel beter denk ik
succes

4

Je hebt gelijk... Dat zei mijn gevoel ook wel maar misschien dat anderen me zouden vertellen dat t wel mee zou vallen  ;)

Ik heb de boter en de eieren weer uit de koelkast en zal zo gaan beginnen want ze moeten in de loop van de ochtend wel klaar.
Bedankt voor je antwoord  :)

5

succes

6

Wat ik niet goed begrijp, waarom bak je cupcakes 2 dagen van tevoren? Als het om tijdsdruk gaat, zou ik liever de decoraties van tevoren maken, en de cupcakes vers.

anja66 schreef:

Wat ik niet goed begrijp, waarom bak je cupcakes 2 dagen van tevoren? Als het om tijdsdruk gaat, zou ik liever de decoraties van tevoren maken, en de cupcakes vers.

:Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

anja66 schreef:

Je haalt de woorden uit mn mond  :Y

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!