1

Onderwerp: Alternatief voor Imperial Pec Plus

Ik heb een recept om confituur als vulling te maken, maar daarvoor moet ik Imperial Pec Plus gebruiken.
Alleen kan ik op internet nergens achterhalen waar ik dit kan kopen. Behalve in Belgie. Laat ik nou niet echt bij de grens wonen.  :/

Weet iemand of waar ik het in nederland kan kopen of via internet? Of een alternatief hiervoor?

Het gaat bewust om de Imperial Pec Plus versie, vanwege de suiker.
Is gelatine bijvoorbeeld een optie?

Het gaat om het recept uit het kookboek "Suikervrij bakken - Vera Kwik:

- 1kg fruit
- 80ml sinaasappelsap
- 100 gram tagatesse of 20 gram stevia
- 1,5 zakje Pec Plus van het merk Imperial

Nu vind mijn dochtertje bosperzik en meloen erg lekker. De vraag is, kan deze combinatie. Of weet iemand een lekkerder combinatie met bosperzik?

Gezin vol diëten: suiker-, honing- melk-/lactose- & noten-/pindavrij. Tarweberking.
Alternatief: Tagatesse, stevia, rijstmelk, spelt

2

Re: Alternatief voor Imperial Pec Plus

Bij een natuurvoedingwinkel kun je Marmello kopen in Nederland. Marmello is pectine, wat van nature ook in fruit voorkomt en waardoor de jam verdikt. Je kunt Marmello mengen met appeldixap om je jam zoeter te maken, zonder suiker te gebruiken.

Perzik en meloen hmmm.... Perzik en frambozen lijkt mij lekker (als in peche melba).

Succes ermee.

Tieneke

3 Laatst bewerkt door 19bianca82 (04-07-2013 18:49)

Re: Alternatief voor Imperial Pec Plus

Goedenavond Tieneke,

Bedankt voor je reactie. Heb mij zojuist eens even in Marmello verdiept. Ik zag dat ze net zoals Pec, 2 varianten hebben.
En ben erachter gekomen dat ik dan Marmello 1 moet hebben, gezien daar fructose in zit i.p.v. gewone suiker.

Eens even kijken naar de hoeveelheden, want ben bang dat ik aan 1kg fruit veelste veel heb.
Bovenstaand recept is voor een taartvulling van 30cm doorsnee.

Gezien ik maar een meptaartje ga maken voor mijn dochtertje, moet ik de hoeveelheden wel drastisch verminderen.

ps. Perzik - frambozen klinkt ook erg lekker. Meloen is zo waterig, dan wordt het een vulling perzik - frambozen.

Gezin vol diëten: suiker-, honing- melk-/lactose- & noten-/pindavrij. Tarweberking.
Alternatief: Tagatesse, stevia, rijstmelk, spelt