1

Onderwerp: gypsophila hoe maak je deze?

ik ben op zoek naar how to

2 Laatst bewerkt door Tante Lalou (02-07-2013 21:38)

Re: gypsophila hoe maak je deze?

Ik zie trouwens dat je met dit zoekwoord heel veel soorten bloemen ziet dus weet niet precies welke je bedoeld, misschien iets duidelijker formuleren, met een plaatje of iets dergelijk, wat je nou precies wilt maken..

als je de anjer bedoeld dan gaat dit als volgt.. je gebruikt de anjer uitsteker :D .. Klein bolletje gumpaste op een wires plaatsen en even laten drogen. Vervolgens frill je een uitgestoken stukje gumpaste en rijgt hem via de wires aan het bolletje.. Druk het uitgestoken blad aan de zijkanten voorzichtig vast.. Vervolgens vouw je de linkerzijde naar rechts en de rechterzijde naar links (let op dat je ze niet laat overlappen zodat de beide zijdes elkaar niet raken ) vervolgens frill je een tweede uitgestoken gumpaste en deze rijg je weer via de wires tegen je bloem aan.. Deze druk je gelijkmatig tegen elkaar aan.. Deze stap herhaal je tot je gewenste grootte is bereikt..

Hoop dat je het een beetje begrijpt maar ik denk dat als je via YouTube gaat zoeken met het zoekwoord anjer ipv gypsophila, je al een stuk verder komt.. Succes!!

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

3

volgens mij is het gipskruid

4

Ik kende het helemaal niet en heb gegoogled.. Daar staan zoveel soorten bloemen in verschilde versies onder die naam, dat ik eerlijk gezegd niet weet welke ze precies bedoeld..

5

http://www.youtube.com/watch?v=ix-qJyhZUrM

is dit wat ??

6

miss schreef:

volgens mij is het gipskruid

ik bedoel ind. gipskruid

7

:think: hmm geen idee.. Ook daar zie ik weer 'open' en anjerachtige 'dichte' versies van.. Heb ze zelf nog nooit gemaakt maar denk dat het Youtube filmpje die hier is geplaatst, je een heel stuk op weg zal helpen..