1

Onderwerp: Theepot taartje blanda 20?

Hoi allemaal,

Voor de verjaardag van m`n mama wil ik een theepot taart maken omdat ze theepotten spaart :)

Ik wil een geheel ronde maken, dus niet een halve of een liggende, maar echt een staande ronde theepot.

Ik heb de hoeveelheden en baktijden al gevonden voor de Blanda maar vroeg me af of de 20 cm Blanda niet te groot is (ik vind die van 12 te klein). Ik ben bang dat het bovenste gedeelte te zwaar is voor het onderste gedeelte.
Hoe kan ik dit naast dowels oplossen? Ik gebruik liever ook geen 'tussenstuk' omdat ik het het leukst vind als het gewoon in 1x aangesneden kan worden :)

Iemand tips/ervaringen?

2

Re: Theepot taartje blanda 20?

Ben bang dat er toch een tussenstuk en dowels in moeten, heb zelf ook een keer 1 gemaakt met een muis erin (in een mjam tijdschrift) en ben bang dat wanneer je geen tussenschot gebruikt de taart gaat inzakken...

3

Ik zou een 15 cm taartje in een ronde vorm snijden. Dan heb je geen dowels nodig. Op die manier heb ik ook eens een assepoester koets gemaakt.

4

Dankjewel voor het snelle antwoord!
Dan ga ik maar eens op zoek naar dowels en een tussenstuk...
Het wordt de eerste poging maar hij moet natuurlijk perfect worden... *fingers crossed*

5

Wat kan ik er als tussenstuk indoen? Ik merk dat m`n kennis gelimiteerd is wat dat betreft :)

6

Of koop bij de action een nep'blanda' van 15 cm. Die heeft een iets afgeplat stukje als bodem maar werkt verder hetzelfde. Ik doe hier twee eieren in en 130 gram mix en 13 ml water. Ik zag op de site hier eens een high tea taart van een wondermold. Ook erg leuk. Succes

Cake is nice!