1

Onderwerp: Vraagje over marsepein

Ik heb een paar kilo marsepein gekregen van iemand en dat heb ik in de vriezer gedaan. Kan ik er een stuk uithalen, er roosjes van maken en dan die roosjes weer invriezen om te bewaren voor als ik ze nodig heb??

2

Re: Vraagje over marsepein

eeeehhhhh Waarom zou je je marsepein in de vriezer bewaren??

Niet doen hoor, is echt niet nodig. In goed afgesloten zakken, bijvoorbeeld ziplock, en dan in een goed afsluitbare bak of emmer is prima.

Roosjes maken en daarna in niet-luchtdichte bak bewaren zodat ze wat steviger kunnen worden. Bij invriezen krijg je vast problemen met vocht en smelten  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Vraagje over marsepein

Sonj@ schreef:

eeeehhhhh Waarom zou je je marsepein in de vriezer bewaren??

Niet doen hoor, is echt niet nodig. In goed afgesloten zakken, bijvoorbeeld ziplock, en dan in een goed afsluitbare bak of emmer is prima.

Roosjes maken en daarna in niet-luchtdichte bak bewaren zodat ze wat steviger kunnen worden. Bij invriezen krijg je vast problemen met vocht en smelten  :/

omdat mij verteld werd dat ik het kon invriezen...... kon ik het langer bewaren ook. Hmmmm ok thanks!

4

Re: Vraagje over marsepein

maar zeker niet invriezen/ontdooien/roosjes maken en weer invriezen, dat lijkt mij geen goed idee

5

Re: Vraagje over marsepein

Heb het marsepein weg gegooid..... er was ook niet meer mee te werken en ik vertrouwde het niet meer. Ga geen onnodig risico lopen.