1

Onderwerp: Blond amsterdam puzzelen

Ik heb geprobeerd om een blond plaatje te puzzelen maar het is niet gelukt. Ik heb met een hobby mesje rondom het uitgeknipte papier gesneden maar als ik alles uitgesneden heb krijg ik niet mooi los.

2

Re: Blond amsterdam puzzelen

Je bedoelt dat je het papier niet van de fondant/marsepein afkrijgt?

3

ik heb alles langs het papier uitgesneden met een hobby mesje maar daarna heb ik echt geen mooi plaatje. Alles gaat stuk.

4

ik heb alles langs het papier uitgesneden met een hobby mesje maar daarna heb ik echt geen mooi plaatje. Alles gaat stuk.

5

misschien heb je te dun uitgerold

6

Het papier licht met wat crisco insmeren en dan laat het zo los van je marsepein/fondant.

Doordat je het snijd, zullen de randen inderdaad niet allemaal zo mooi zijn, maar dat is een kwestie van "modelleren". Met een mesje of tool wat bijwerken.

Succes!

7

Ik houd het papier gewoon met de hand erop vast. Maar gebruiken jullie een plastic mesje of ijzer?

8

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=223447

9

mmaas schreef:

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=223447

Ja is veel duidelijk geworden. Bedankt allemaal.

10

Hier ben ik weer. Ik probeer de hele tijd een plaatje van blond te puzzelen. Ik heb al vanalles gelezen en bekeken maar krijg het niet goed. Op de filmpjes ziet het er allemaal zo makkelijk uit!
Mijn probleem is dat als ik een stukje uitgesneden heb en de fondant weg wil halen, ik alles kapot trek.
Wie kan me helpen?

Wanneer trek je het kapot?
Nadat je het papiertje er af haalt naar uitsnijden?
Of wanneer het iuitgesneden is en je het bij de andere deeltjes wilt leggen?
Of wanneer het klaar is en je het plaatje op de taart wilt leggen?
  :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

12

Taarterataaa...! schreef:

Wanneer trek je het kapot?
Nadat je het papiertje er af haalt naar uitsnijden?
Of wanneer het iuitgesneden is en je het bij de andere deeltjes wilt leggen?
Of wanneer het klaar is en je het plaatje op de taart wilt leggen?
  :D

Als ik een stukje gesneden heb, haal ik vast wat fondant weg wat teveel is. Dan scheurt het al.

13

Ik heb je topic even samengevoegd met die van gisteren. Als je nieuwe vragen hebt over hetzelfde onderwerp, kun je verder in je bestaande topic :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hmmm.... :think:

Dan kan het zijn dat je marsepein/fondant te dun is, of te droog of niet goed doorgesneden.
Ik gebruik voor de puzzelplaatjes altijd zo'n hobbymesje (scalpel achtig ding). Super scherp en dus ook makkelijk te gebruiken.

Mijn advies is om je papiertje inderdaad een beetje vast te plakken met een beetje crisco en er verder niet aan te komen.
Houdt je hem namelijk op zijn plek met je vingers dan "smelt" je fondant/marsepein door de warmte van je vingers en plakt het papiertje vast.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

15

Hmmm.... :think:

Dan kan het zijn dat je marsepein/fondant te dun is, of te droog of niet goed doorgesneden.
Ik gebruik voor de puzzelplaatjes altijd zo'n hobbymesje (scalpel achtig ding). Super scherp en dus ook makkelijk te gebruiken.

Mijn advies is om je papiertje inderdaad een beetje vast te plakken met een beetje crisco en er verder niet aan te komen.
Houdt je hem namelijk op zijn plek met je vingers dan "smelt" je fondant/marsepein door de warmte van je vingers en plakt het papiertje vast.

Zo'n scalpel mesje gebruik ik ook. Maar tijdens het snijden scheurt het al.

Welk merk gebruik je?

Gr. Lies(beth)

17

Welk merk gebruik je?

Wat bedoel?

Van de marsepein of fondant.  :D

Gr. Lies(beth)

19

Omdat ik nog nooit een taart heb gemaakt, heb ik bij de Xenos fondant gehaald. Ik heb een plaatje geprint en ben gaan proberen om het uit te snijden. (Zal wel geen goed merk zijn?) Ik vind het een beetje zonde om meteen dure spullen aan te gaan schaffen. :o

Dan ligt het echt aan het fondant, verder doen je vlgs mij alles goed, met xenos spul is echt niet fatsoenlijk te werken.

Groetjes Petra

21

Dan zal ik eens bij de Boeren Bond gaan kijken hier in de buurt. Dat zal toch wel beter zijn. Iemand ervaring?

Inderdaad, eindconclusie: slecht materiaal.  ;)
Mijn advies, probeer eens Zelandia (marsepein) of FunCakes of Callabaut fondant.  :Y

Ik weet zeker dat dit een wereld van verschil zal zijn.

Gr. Lies(beth)

Lizetje schreef:

Omdat ik nog nooit een taart heb gemaakt, heb ik bij de Xenos fondant gehaald. Ik heb een plaatje geprint en ben gaan proberen om het uit te snijden. (Zal wel geen goed merk zijn?) Ik vind het een beetje zonde om meteen dure spullen aan te gaan schaffen. :o

Xenos fondant is exact even duur als een fatsoenlijk merk, er is echter niet mee te werken en het is ook niet lekker ....

I never met a calorie I didn't like....

24

Waarmee maken jullie de zwart strepen langs de afbeelding of b.v. om de ogen te maken?

Met zwart fondant heel dun rolletje van gerold, of uit een sugarcraft of kleigun.  Zwart is vrij lastig zelf te kleuren, dus koop ik altijd voorgekleurd. Ook de pupillen in de ogen zijn een heel klein platgedrukt bolletje zwart fondant

Groetjes Petra