Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart
Mijn allereerste bruidstaart en aller eerste 4 lagen taart. Ben er best wel trots op al zeg ik het zelf! De klant was ook helemaal tevreden gelukkig!
Helaas ben ik vergeten om een mooiere foto te maken...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn eerste bruidstaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn allereerste bruidstaart en aller eerste 4 lagen taart. Ben er best wel trots op al zeg ik het zelf! De klant was ook helemaal tevreden gelukkig!
Helaas ben ik vergeten om een mooiere foto te maken...
Mooi kussen effect aan de bovenkant (verder natuurlijk ook mooi)
Mag ik vragen of je fondant of marsepein gebruikt ?
[MOVE] -> bruids- en stapeltaarten
Ik vind het idee van de taart leuk, maar persoonlijk vind ik het jammer dat de marsepein op sommige plekken erg rommelig zit. Alsof het voor bekleden niet voldoende gekneed is..
Met een mooie strakke taart als basis komt je mooie creatieve decoratie beter tot zijn recht.
Bedankt voor jullie reacties.
Ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, wil te goed nog denk ik voor wat ik kan.
Kan het daaraan liggen dat ik het niet goed gekneed heb? Ik heb het wel vaker met taarten dat het er rommelig uitziet en ben ik zelf ook niet blij mee...
Ik laat de cake als ik m afgesmeerd heb altijd goed in de koelkast afkoelen, maar het kan ook liggen aan het afsmeren met de botercreme denk ik, dat strak afsmeren gaat mij al wel beter af maar nog niet helemaal!
Ik heb dit keer fondant gebruikt omdat de klant dat wilde. Normaal werk ik met marsepein...
Of je hebt je fondant te lang gekneed, of niet lang genoeg.
Het moet lekker soepel zijn, maar niet warm en zacht.
En zo dun mogelijk afsmeren werkt het beste. het liefst met ganache, dat wordt super strak.
Ok dankjewel..
Ik dacht dat het wel lang genoeg was, was niet te soepel... Zal het voor de volgende keer onthouden... Weer wat geleerd
Spannende he, zo'n eerste bruidstaart . Ik vind m er mooi uitzien hoor. Vroeg me alleen wel af waarom het jaartal met 19 begint.... We leven toch in 2013
?
Ja ontzettend spannend, ja het is eigenlijk een jubileum taart voor een 25 jarig huwelijk, dat had ik er beter bij kunnen zetten.. en ze zijn getrouwd in 1988, dus vandaar
Ik plaats nooit veel hier op het forum, wegens tijdgebrek ect. maar ben blij dat ik het nu wel gedaan heb, kan alle tips goed gebruiken merk ik!
Ik ben ook blij dat ik de kans heb gekregen om deze taart te maken, want als ik een echte bruidstaart had mogen maken voor een trouwerij dan had hij nog niet goed genoeg geweest..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn eerste bruidstaart