1

Onderwerp: Met behoorlijk veel tegenslag, bloed zweet en tranen

Heb ik dan eindelijk een keer een bloem gemaakt van sugarpaste. Voorheen altijd fondant gebruikt maar met het warme weer van een paar weken terug, is alles gesmolten en heb ik het weg kunnen gooien. Dit was voor mij de reden om toch maar over te gaan naar sugarpaste.

Maar jeetje, ik kon wel merken dat het de eerste keer was. Blaadjes bleven plakken op mijn celboard, met scheuren tot gevolg. ik denk dat ik wel 15 blaadjes heb moeten uitsteken voordat ik er 6 had. Toen het draad er nog doorheen en laten drogen.
Ja hoor vergeet ik mijn nerven erin te maken!! Afijn het was supersnel droog en het dusten lukte aardig. Toen nog samenbinden.. Wires te kort afgeknipt waardoor mijn hart te hoog is ten opzichte van de blaadjes.. Maar goed, ik ben tevreden en durf hem jullie best te laten zien.

Mochten jullie nog tips hebben tegen bijv. plakken of andere tips en truc's dan hoor ik het graag  :)

Nou daar komt ie dan, bedankt voor het kijken:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1045218_507142199354607_755091048_n.jpg

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

2

Re: Met behoorlijk veel tegenslag, bloed zweet en tranen

Ik vind ze er top uitzien!
Ik doe het je absoluut niet na.

3

Mooi hoor, goed gedaan!

Ps mag ik vragen welke sugar paste je nu gebruikt hebt?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

4

De pasta plakt altijd aan je celboard. Dat hoort ook zo, dan kun je heel dun uitrollen. Na het uitrollen til je het lapje op, doe je maïzena op je plankje (maïzena in een dusting powder doekje, te koop in de webshop of een stukje panty, katoenen zakdoek) , lapje fondant er weer op en dan uitsteken.

Groet, Jolanda

5

Aha daar is dat dusting doekje dus voor!! Haha ik wist me er al geen raad mee :o

6

marlieske schreef:

Mooi hoor, goed gedaan!

Ps mag ik vragen welke sugar paste je nu gebruikt hebt?

Tuurlijk!! Het is van SatinIce

7

ik vind de kleuren heel erg mooi
alleen vind ik de stamper wat grof
maar dat vond ik van mijn Lely ook hoor

8

Ja de foto geeft ook een beetje een vertekend beeld.. De stampers liggen hoger dan de bloem zelf waardoor ze heel groot lijken.. Zo groot zijn ze in werkelijkheid niet..

Ze kunnen nog veel kleiner haha, projectje voor de volgende keer  ;) en dan met een origineel ernaast  :)

9

Celboard heel dun insmeren met crisco, uitrollen, daarna omkeren, achterkant dusten met maïzena en dan blaadje uitsteken.
Zo doe ik het.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Thanks voor de tips :)