1

Onderwerp: Calla lelie maakten met fmm uitsteker

Ik heb de fmm uitsteker voor calla lelies nader hoe maak ik mooi een soort steel, of de aanzet daarvan aan m bloem? Als ik de beschrijving volg wordt de onderkant gewoon niet mooi. Veel te breed en te stomp, loopt niet mooi naar een soort punt. Heb er alsnog geprobeerd een soort van steel aan te maken ma sar dat werd ook niks, sloot helemaal niet mooi aan. Hoe krijg ik dit wel mooi? Ik heb al op internet gezocht maar daar gebruiken ze overal een hart uitsteker dus die is heel anders dan de fmm uitsteker en ze laten het drogen op een soort kegel maar die heb ik er ook niet bij. Hopelijk kan iemand me helpen.

2

Re: Calla lelie maakten met fmm uitsteker

Ken de uitsteker niet maar kun je dit niet bij snijden en dan glad afwerken ?

Taart groetjes Ellen

3

Ja maar hij is dan al gedroogd, als ik dan nog probeer wat bij te werken dan breekt hij steeds. Dan nog een steel eraan maken lukt niet, lijkt wel of t verse fondant niet op t gedroogde wil plakken zeg maar.

4

Je maakt eerst de kegel op een dik draad, minstens 20 gauge (ik gebruik 18) en die laat je drogen.
Daar vouw je dan het bloemblad omheen. Vastplakken met piping gel of eetbare lijm. Ondersteboven laten drogen.
Om de steel daarna dikker te maken kun je een dikke pijpenrager /chenille draad gebruiken en daar weer bloementape omheen te draaien.
Ik hoop dat je dit bedoelt?