Onderwerp: Probleem

Hallo!

Voor aankomende zondag zou ik voor mijn stiefzusje een taart maken, nou gaat het altijd goed met bakken tot, jawel, gister!

Hebben intotaal 5 taarten gebakken en al deze 5 taarten zijn finaal mislukt! Wie kan mij helpen waarom dit gebeurt?

Ik heb eerst cake gemaakt met spongecake mix dit mislukte dus hebben we snel bij de winkel wolkentaart(of cake) gehaald en zijn we daarmee aan de slag gegaan maar ook deze is mislukt.

Elke cake/taart word maar niet gaar! Als er 25 minuten op de verpakking staat is de taart na 1 uur nog altijd niet gaar. Bij de wolkentaart werd het ook niet goed gaar ene vervolgens viel hij ook helemaal uit elkaar. Wat gaat hier fout?

En tevens geprobeerd modeleerchocolade te maken volgens een filmpje en uitleg op deze site maar zodra je het uit de koelkast haalde en begon te kneden viel het uit elkaar. Er was niks van te maken helaas. Hoe komt dit? Wat doe ik verkeerd of hoe had het gemoeten?

Hoor graag tips en antwoorden want zit nu even in zak en as door deze grote mislukking! Conclusie is dus ook dat er morgen een Hema taart gehaald gaat worden.

Alvast bedankt!

Never lose hope

Re: Probleem

He, wat een pech!

Kans is groot dat je oven van slag is. Bij blokker (en dat soort winkels) kun je een oventhermometertje kopen, paar euro maar. Dat zou ik adviseren te gebruiken, om zo eens te meten of de oven binnenin ook daadwerkelijk zo heet wordt als dat jij hem zet.

Kun je als noodoplossing misschien nog een kant en klare cake kopen en deze in lagen snijden en vullen en vervolgens decoreren?

3

Denk ook dat het aan je oven ligt. Dus inderdaad naar Blokker  ;)

4

Ik denk idd ook dat het aan je oven ligt. Helaas heb ik geen ervaring met zelfgemaakte modeling chocolate dus heb geen idee wat daar is misgegaan. Misschien even extra verwarmen en kijken wat er gebeurt???
Volgende keer misschien iets nieuws eerst een paar dagen van tevoren uitproberen, dan heb je voortaan geen last-minute stress en kun je bij mislukking tijdig uitkijken naar een alternatief.
Veel succes!

5

Een wolkentaart is lastig om te bekleden hoor... hij is zo zacht dat hij eigenlijk weinig aan kan.  Wel heerlijk overigens...
Maar ik denk idd ook dat het in dit geval aan je oven ligt
As je dit zeker wilt weten kun je misschien een temperatuurmeter plaatsen en hem aanzetten. Eens kijken of hij op temperatuur komt...

6

Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem.  Terwijl ik al een tijdje bak.   
Voor het eerst geen gare biscuits.
Bleek mijn oven op de grillstand te staan  :rolleyes:
Het duurde 2 dagen eer ik het door had.  Dus ik vermoed ook een ovenprobleem  ;)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

7

Late reactie, maar het schijnt dat je bij modeleerchocolade niet te lang moet roeren, anders valt het uitelkaar! Ik heb nu het tegenovergestelde, die van mij blijft zacht! Misschien de warmte. Hoop dat je taart ondanks alle tegenslag nog wat is geworden!