1

Onderwerp: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

Ik heb het boek schitterende kindertaarten geleend uit de bieb en ben erg enthousiast over de piratenschedel en de haai (en eigenlijk ook over alle andere voorbeelden ha ha, maar mijn vraag gaat specifiek over deze twee)

Bij beide taarten bekleed je de taart met meerdere kleuren fondant, maar ik vraag me af hoe je de randen van de verschillende kleuren zo netjes krijgt, met een kleine bolling zeg maar erin.
Dwz hoe krijg je bij de haai het grijze, witte en rode zo netjes aansluitend, terwijl het geen drie lagen over elkaar zijn.
En hoe krijg je bij de schedel de ogen, neus en mond zo netjes uitgesneden en dan de randen richting de zwarte ondergrond zo netjes afgerond.

Ik zoek me suf naar filmpjes maar kan er niets over vinden.
Waarschijnlijk moet ik het maar gewoon proberen, maar ik vind het zo zonde als het nergens meer op lijkt.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Ik twijfelde ook nog of het over decoreren of bekleden gaat, maar omdat het de onderste laag van de taarten betreft, dacht ik, ik doe het toch maar bij bekleden....
Alvast bedankt voor alle tips en reacties.

2

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

lees even mee!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

De lagen leg je heel netjes tegen elkaar aan, het is inderdaad goed lezen, veel kijken in het boek (naar het plaatje) en gewoon doen.
Ik heb de haai gemaakt, op de spitse neus na (geen idee hoe ze dat zo gekregen hadden) en was verder goed gelukt en ik ben ook een beginner :)

4

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

Bedankt voor je reactie Agnes, ik ga het gewoon maar proberen dan, en 'fingers crossed' dat het lukt.

5 Laatst bewerkt door agnes (27-06-2013 21:37)

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-NKTY7LJD.jpg

SUCCES!!

6

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

Wauw, ziet er goed uit zeg. Het mooiste vind ik dat het lijkt alsof het rode net een milimeter onder het witte ligt, en het witte een heel klein stukje onder het grijze. Terwijl je, volgens het boek, met het grijze moet beginnen, omdat je daar de hele taart mee bekleed en dan pas de bek wegsnijdt.

7

Re: Bekleden haai of piratenschedel van debbie brown

Zo als het in het boek beschreven is, heb ik het ook gedaan  :)
Het lag er echt wel tegenaan hoor, het meest lastige vond ik het snijden, het grijze viel mee, maar dan moet je het witte doen en het rode........