1

Onderwerp: 25 jaar getrouwd best lastig die kleine gebakjes maken.

Een kennisje is zaterdag 25 jaar getrouwd en nu wilde ze een sweet table maken en of ik 12 van die gebakjes kon maken.
Dat had ik nog nooit gedaan en is dan ook best lastig.
Is daar een foefje voor om die rotdingen te bekleden  :s .
Toch nog aardig gelukt maar ik was blij dat ze er maar twaalf wilde.
Ze zijn gevuld met bosvruchten mousse.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66QROWJR-D.jpg

2

Re: 25 jaar getrouwd best lastig die kleine gebakjes maken.

Ik vind ze mooi geworden. Kan me voorstellen dat dat lastig is.
Wat ik regelmatig voorbij heb zien komen, zijn kleine gebakjes die eerst in een lange strook worden gemaakt en bekleed. Als je er dan gebakjes van snijd zijn er 2 kanten niet bekleed. Snap je het nog?? :think:
Jouw gebakjes vind ik mooier, maar zijn een stuk bewerkelijker.

Groetjes Gerien

3

Het werkt makkelijker met wat dikkere bekleding, maar ik vind dat de verhouding met de binnenkant dan een beetje zoek is...
Je kunt ze ook strak afsmeren (of overgieten) met ganache en daarna evt nog bekleden met juist een hele dunne laag bekleding.

Maar deze zien er mooi uit hoor, je hebt wel eer van al het werk!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

grietje schreef:

Ik vind ze mooi geworden. Kan me voorstellen dat dat lastig is.
Wat ik regelmatig voorbij heb zien komen, zijn kleine gebakjes die eerst in een lange strook worden gemaakt en bekleed. Als je er dan gebakjes van snijd zijn er 2 kanten niet bekleed. Snap je het nog?? :think:
Jouw gebakjes vind ik mooier, maar zijn een stuk bewerkelijker.

:Y ja hoor ik snap het helemaal en dat is inderdaad een stuk makkelijker.
Maar ze liet me een voorbeeld zien van dichte gebakjes dus vandaar dat ik ze helemaal bekleed heb maar inderdaad een hoop werk.
Ik ben met 12 gebakjes bijna 5 uur bezig geweest dat is toch niet heel normaal denk ik  :s

5 Laatst bewerkt door dollelollypop (25-06-2013 16:15)

Miss Pebble schreef:

Het werkt makkelijker met wat dikkere bekleding, maar ik vind dat de verhouding met de binnenkant dan een beetje zoek is...
Je kunt ze ook strak afsmeren (of overgieten) met ganache en daarna evt nog bekleden met juist een hele dunne laag bekleding.

Maar deze zien er mooi uit hoor, je hebt wel eer van al het werk!

Ik heb een rechthoekige cake gemaakt daar de blokjes van gemaakt en in het midden een flink rondje uitgestoken voor de vulling.
Daarna afgesmeerd met bosvruchten botercreme en toen bekleed maar het was echt een hele klus om de marsepein strak eromheen te krijgen.
Ik heb daar met een grote taart niet zo'n moeite mee maar hier kun je bijna geen kant op met het strakmaken  :s
Het is aardig gelukt maar ben er veel te lang mee bezig geweest.

knap hoor zo strak! :thumb:

Te leuk!!!!

7

Ik vind het wel heel knap in elkaar gezet........... :thumb:

8

Ze zien er wel heel strak uit. Kan me voorstellen dat je er wel even mee bezig bent geweest.

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

9

Ze zijn wel heel prachtig! Persoonlijk vind ik die half beklede "petit fours" geen porum :lol: 
Heb zelf ook eenmaal geprobeerd om deze te maken en daarna nooit meer! Dus ik snap je volkomen!

Groetjes van Marjon

jurgen schreef:

Ze zijn wel heel prachtig! Persoonlijk vind ik die half beklede "petit fours" geen porum :lol: 
Heb zelf ook eenmaal geprobeerd om deze te maken en daarna nooit meer! Dus ik snap je volkomen!

Haha ik vind de helemaal beklede inderdaad ook veel mooier en zal het ook niet zo snel een tweede keer meer doen denk ik  :o
Het is wel leuk maar niet als je ziet hoeveel tijd er in zit  :s