1

Onderwerp: Olli de Olifant

Feyenoord-fans onder ons zullen hem wel herkennen: Ollie de olifant. Het is een biscuittaartje gevuld met een laagje kersencompote en een laagje banketbakkersroom. Afgewerkt met een laagje grasgroen marsepein. De onderkant van de taart afgewerkt met de skylline van Rotterdam, ook van marsepein.

BTW: ik heb er bewust voor gekozen om Olli niet te ondersteunen en hem de taart wat te laten "indeuken", dit om zijn olifantengewicht te benadrukken.

Feedback altijd welkom  :)

http://www.queenofcupcakes.nl/wp-content/themes/Quade/timthumb.php?src=http://www.queenofcupcakes.nl/wp-content/uploads/2013/06/Olli_01.jpg&h=200&w=300&zc=1

http://www.queenofcupcakes.nl/wp-content/uploads/2013/06/Olli_02-300x200.jpg

2

Re: Olli de Olifant

Ha leuk! Ik moet m over een poosje ook maken, en dan ook met feyenoordlogo. Die van jou is goed gelukt!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

leuk hoor
wat ik ook heel erg leuk vind is de sky line van rotterdam
heb je die gepuzzeld ?

4

miss schreef:

leuk hoor
wat ik ook heel erg leuk vind is de sky line van rotterdam
heb je die gepuzzeld ?

Yep, was alleen wel lastig om een goed plaatje te vinden: niet te gedetailleerd, maar wel herkenbaar als Rotterdam.

5 Laatst bewerkt door Tamataartje (25-06-2013 21:31)

Ik heb heeeeeeeelemaal niets met Rotterdam als Haagse en ook totaaaaaaaaal niets met voetbal, maar ik ben gek op Ollie, wat een poepie is dat  :D  Goed gelukt, hij lijkt heel goed  :thumb:

6

Hihi die Olli is wel populair op het moment :lol:
Een heel leuk taartje geworden!

7

Tamataartje schreef:

Ik heb heeeeeeeelemaal niets met Rotterdam als Haagse en ook totaaaaaaaaal niets met voetbal, maar ik ben gek op Ollie, wat een poepie is dat  :D  Goed gelukt, hij lijkt heel goed  :thumb:

Dank je wel  :)   Zit helemaal te glimmen hier door een compliment van jou, jij maakt zulke mooie dingen. En ik heb ook helemaal niets met voetbal, maar dit vond ik wel leuk. En om het Feyenoord- gebeuren te voorkomen had ik bedacht de skyline van Rotterdam erop te zetten.

8

super mooi! hoe heb je ollie zo mooi rond bekleed? nog tips en trucs voor me? (die van mij heeft een gras onderkant gekregen :) )

9

super mooi! hoe heb je ollie zo mooi rond bekleed? nog tips en trucs voor me? (die van mij heeft een gras onderkant gekregen :) )

Leuk bedacht leuk gedaan

11

Leuk! Ik mag ook een olli maken, ga m met piepschuim vullen zodat ze m kunnen bewaren. Errug leuk!!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Heel erg leuk!!

.. Want taart kan altijd!!

13

Wat super leuk gedaan! Ben helemaal fan van Olli en ik vind je skyline ook super gaaf  :)

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

14

Ik heb Olli niet bekleed, maar gewoon helemaal van fondant (met tylose) gemaakt. Kreeg hem anders niet mooi rond. En wat ook hielp om
mooi te krijgen heb ik de oren en de slurf uit het fondant "getrokken" en er niet los opgeplakt. Ik heb hem geboetseerd op basis van foto's.

Hij is wel zwaar zo van fondant, maar het is ook een olifant toch  ;) ?

15

Ik vind m super leuk! Ben dol op Olli  :)
Dit is wel een leuk idee voor de verjaardag van mn man (pas in december :/ ).. mag ik m opslaan?

16

wou wat mooi..ik ben zelf een feyenoord taart aan het maken en wil er ook een olli bij doen...echt super!