1

Onderwerp: Gesmolten chocolade met dulce de leche er doorheen?

Ik heb een chocolate chip chocolade rumcake gebakken in mijn nieuwe tulbandvorm. Hij is er prachtig uit gekomen maar ik vind hem een beetje kaal. ik zou er een chocolade laagje overheen willen doen en vroeg mij af of je door de gesmolten chocolade dulce de leche (gemaakt van gecondenseerde melk) kunt doen.

Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
proef je dan nog de karamel?
En wordt dit hard?
En wat voor verhouding zou ik dan het beste kunnen doen?

2

Re: Gesmolten chocolade met dulce de leche er doorheen?

Ik heb het nooit gedaan, maar ik denk dat het wel kan.
En de verhouding? Tja dat zal denk ik een kwestie van smaak zijn. Misschien gewoon uitproberen.
Ik denk dat de dulce de leche er voor zorgt dat de chocolade niet zo heel hard word. En hoe meer ddl hoe zachter de chocolade.

Succes ermee en ik ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.

Groetjes Gerien

3

zo maak je toch ook chocolade fudge?? Hoe meer ddl hoe minder hard het resultaat zal zijn.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

4

zie hier :)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … elganache/

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5

tja, hier had ik nog niet gekeken. :)
Klinkt erg lekker.

Groetjes Gerien

6

@Djehr, bedankt voor je eigen melding, maar je topic mag hier lekker blijven staan  :Y

Ennuh.......caramel-ganache klinkt superlekker!

7

nou ja zeg!...en ik zoeken vanmiddag...kon echt niets vinden. Natuurlijk niet aan gedacht om gewoon bij de recepten te kijken.

Wel grappig trouwens want zo heb ik het wel geprobeerd, alleen verhouding 1:1. Maar dat ging niet goed. Werd helemaal korrelig.

Uiteindelijk heb ik maar gewoon chocolade gesmolten en er overheen gesprenkeld. En hetzelfde met de ddl. Gaf eigenlijk ook wel een leuk effect  :D

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000045_480316982047308_303501954_n.jpg

Maar ga de caramelganache zeker nog eens proberen  :Y  dus bedankt voor de tip :thumb: