1

Onderwerp: Lorann Oils...

Hallo medebaksters/bakkers,

Het is nu de tweede keer dat ik Lorann Oil aan mijn biscuitmix toegevoegd heb, maar ik proef er absoluut niks van...  :s

De eerste keer 2 druppels in de mix gedaan (had genoeg moeten zijn voor een Ø 20 cm volgens berichten op internet), maar er zat totaal geen smaak aan de gebakken biscuit.

Vandaag dus heel wat minder 'voorzichtig' olie toegediend (8 druppels ipv 2!) en nog steeds proef je er werkelijk niets van...

Ik weet niet waarom er dan geschreven wordt dat je er maar hééél weinig van nodig hebt, omdat het zo super geconcentreerd is.

Hoeveel van die druppels gebruiken jullie?
:think:  Vind het wel een duur grapje als er een heel flesje in moet voordat je het proeft.

Nu staat er een kapsel in de oven waar ik 15 druppels Lorann aan toegevoegd heb...ben benieuwd  :rolleyes:

2

Re: Lorann Oils...

ik ben ook heel benieuwd! Dus ik lees even mee.

3

Ik vond ook dat ik veel moest toevoegen voordat mijn botercreme enigzins een sinasappelsmaak kreeg ( 8 a 10 druppels op 250 gram suiker) dus lees even mee

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

4

Zojuist de biscuit geproefd waar die 15 druppels in zijn gegaan, en werkelijk....je proeft het nauwelijks.

Het is dat ik weet dat ze er doorheen zijn gegaan, maar 'n ander zou het niet proeven.

Ik denk dat wanneer ik er 30 druppels doorheen gedaan had, je nog moest raden welke smaak er aan toegevoegd was...

Mijn zoontje, die nogal snel opmerkt als het iets anders is,  heeft er helemaal niets van gezegd dus...

Fijn spul, die Lorann druppels  :x

5

Misschien moet je de bakvaste smaakjes proberen? Ik weet het niet, maar ik denk dat de smaak misschien bij het bakken verloren gaat.
Of anders niet-kunstmatige smaakjes! Daar zijn ook tal van opties mee :)

6

ik ben de banaan smaak, en vind hem erg!! chemisch.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

7

Annataart schreef:

Misschien moet je de bakvaste smaakjes proberen? Ik weet het niet, maar ik denk dat de smaak misschien bij het bakken verloren gaat.

Dat denk ik ook (dat zijn dus de Bakery Emulsion). Want ik gebruik de flesjes natural flavor soms door de botercreme en dan gebruik ik echt niet veel (geen 2 druppels, maar zeker ook geen 15). Heb toevallig de Bakery Emulsion ook in huis, mocht ik er deze week aan toekomen dan laat ik je het verschil nog wel even weten.

8

vanessa1982 schreef:
Annataart schreef:

Dat denk ik ook (dat zijn dus de Bakery Emulsion). Want ik gebruik de flesjes natural flavor soms door de botercreme en dan gebruik ik echt niet veel (geen 2 druppels, maar zeker ook geen 15). Heb toevallig de Bakery Emulsion ook in huis, mocht ik er deze week aan toekomen dan laat ik je het verschil nog wel even weten.

Oh, is daar verschil in dan?! Mij is verteld dat je de oils mee kunt bakken...
Maar dat is dus niet echt het geval.
De volgende keer de Bakery Emulsion kopen, maar daar zijn maar 'n beperkt aantal smaken van te krijgen, of niet?
Ik ga meteen even google-en  :)

9

Ik heb de sinaasappel en de amandel bakery emulsion en daar moet je maar weinig van toevoegen en proef je heel goed. De overige oils zijn idd enkel voor vullingen ed. en verliezen hun smaak bij het bakken.

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

10

Ik gebruik de natuurlijke en gewone oil's alleen voor mijn botercreme een smaakje te geven, op 250 gram boter (met de mix) gebruik ik dan vier tot zes druppels, en dan is de smaak echt goed,
Bij de natuurlijke smaak peer gebruik ik dan 6 druppeltjes en bij de  butterscotch maar vier
Ik heb ook wel eens twee of drie druppels door mijn fondant gedaan (de lap om te bekleden) ook dat was erg lekker, en dan heeft die olie als voordeel dat je maar weinig nodig hebt, als in fondant gewone smaakstof zou gebruiken is het veel te veel en veranderd de structuur.

voor zover ik weet zijn deze druppels niet bedoelt om te verhitten..... (Ik had ooit zo'n foldertje erbij toen ik in Duitsland mijn eerste flesje kocht, daarin stond dat het voor koud-gebruik bedoeld was.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!