1

Onderwerp: ik kan het nergens vinden, en het is mijn eerste x

Hallo.

Is er iemand die mij kan uitleggen of je botercreme mixen kunt met een bavarois? En zo ja hoe doe je dat dan?
Of moet je de bavarois alleen doen?
Kun je de taart ook afsmeren met botercreme en bavarois samen en dan fondant erover heen.

2

Re: ik kan het nergens vinden, en het is mijn eerste x

ik zou het niet mixen .
kunt beter de bavarois apart doen en als je er mee gaat afsmeren heb je kans dat je fondant smelt vanwege de slagroom die er in gaat .

Mixen werkt niet, hoor. Dan is alle lucht uit je bavaroise.
Dus apart maken. Bavaroise voor te vullen en botercreme om mee af te smeren.
Je kunt wel een smaakje toevoegen aan je botercreme, als je daarnaar op zoek bent, maar bavoisemix is daar niet voor bedoelt.

De bavarois kun je die wel alleen als 1 laag vulling doen? En blijft dat mooi als het een dag in de koelkast staat en dan voor de verjaardag?

Dat kan wel, hoor. Heb je lekkere bavarois taart. Sommige vinden het lekker om te combineren met een andere smaak. Vers fruit bijvoorbeeld, of juist eenvoudig maar makkelijk jam. Bijvoorbeeld aardbeibavarois met verse aardbeien.

De bavarois blijft op zich mooi, hoor. Wel wordt het gemaakt met slagroom, tenminste neem aan dat dat in het recept zit, en slagroom blijft niet heel lang goed, maar een dag en nacht gaat prima, hoor, als je het in de koelkast bewaard.

mieperdepiep schreef:

Dat kan wel, hoor. Heb je lekkere bavarois taart. Sommige vinden het lekker om te combineren met een andere smaak. Vers fruit bijvoorbeeld, of juist eenvoudig maar makkelijk jam. Bijvoorbeeld aardbeibavarois met verse aardbeien.

De bavarois blijft op zich mooi, hoor. Wel wordt het gemaakt met slagroom, tenminste neem aan dat dat in het recept zit, en slagroom blijft niet heel lang goed, maar een dag en nacht gaat prima, hoor, als je het in de koelkast bewaard.

Dank je, voor het reageren. Het klopt, het wordt gemixt met ongesuikerde slagroom.
De tweede laagvulling is botercreme met bastogne.
En afgemaakt met fondant versiering.

Succes met je taart, wordt vast lekker!