1

Onderwerp: eetbare diamantjes

Hallo allemaal,

Heb het forum al afgezocht maar helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden dus vandaar dat ik even een nieuw onderwerp maak.

Ik moet eind juli een bruidstaart maken met eetbare diamantjes erop. Nou heb ik op internet 2 soorten diamantjes gevonden. de een zijn harde diamantjes (deze kan ik in nederland nergens meer vinden maar wel in engeland via ebay) en jelly diamonds, deze schijnen zacht te zijn.

Welke denken jullie dat ik het beste kan gebruiken?

Er komen veel diamantjes op de taart. Het wordt een taart van 3 lagen  en alle lagen hebben zo'n kussen effect (ik weet niet precies hoe het heet) en dan in elk puntje zo'n diamantje. De taart wordt 's avonds aangesneden maar ik neem hem 's middags al mee omdat ik de hele dag aanwezig ben bij de bruiloft. Ook moet ik er ongeveer nog een uur mee in de auto....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

2

Re: eetbare diamantjes

je hebt van die diamantjes van suiker,, maar die zijn ZEER gevoelig voor vocht dus koelkast gaat het niet worden, dan worden ze zeker dof

zoek op google maar eens naar edible cake jewels

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

En die harde diamanten zou ik zeker niet helemaal rondom de taarten doen, daar gaat geheid een kunstgebit op stuk ;-)

Ben wel benieuwd naar jelly diamonds, dat eet ws een stuk prettiger!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Ik ben maar een beginner maar dacht meteen aan zelf maken van fondant met een silconenvorm en dan rusten ofzo, maar dat is misschien wel veel meer werk

5

bedankt voor jullie berichten!

ja die harde diamantjes zijn misschien wel te hard....

@Ousi  van fondant maken kan niet, je kan wel van fondant diamant vormen maken met een mold bijvoorbeeld maar niet echt dat het op een echt diamantje lijkt.

Ik heb geen idee hoeveel ik er nodig heb maar die gel diamantjes zijn best duur en ik denk dat die nog wel gevoeliger voor vocht zijn.

die harde kan ik ook echt nergens meer vinden best vreemd.

Nouja als het echt niet gaat lukken dan vraag ik het bruidspaar of ze zilvere pareltjes ook goed vinden