1

Onderwerp: Thee kopje taartje maken? iemand een how to?

Ik wil graag over een tijdje een theepot en kopje maken van taart, de theepot kan je op internet wel vinden al wijkt de how to iets af van wat ik bedoel, daarmee moet het me wel (kunnen) lukken hoop ik.

Alleen van het kopje kan ik weinig vinden, wel een gumpaste kopje maar ik zou het liefst er een van taart of cupcake maken, weet iemand een tutorial die hij met me wil delen?

Alvast super bedankt!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: Thee kopje taartje maken? iemand een how to?

Wat je het beste kunt doen is een bol taartje bakken, bodempje eraf snijden en dan op z'n kop bekleden.
Even je fondant hard laten worden in de koelkast en dan omkeren.
Als je wilt dat er diepte in het kopje zit, dan even een drum of cakeboard eronder leggen voor het bekleden.
Na het omkeren nog een cirkel fondant erin voor de koffie of thee :-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Bakvorm blanda is er weel te groot voor denk ik, even zoeken naar een ander bolvormpje of een grote cupcake gebruiken.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Alvast bedankt! Vormpje moet ik inderdaad nog eens bij de xenos of de ah kijken die hebben vaak wel kleintjes.

Zal vanavond een foto's gaan bekijken daar word je ook al wijzer van ;-)

5

Je kunt een ovenvast kopje gebruiken en daar het kapsel in bakken: 2 vliegen in 1 klap ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Bedankt! Dat is een goede tip!

7

wil je echte "nep"thee in de kopjes, dan kun je pipinggel maken met gele ipv witte bastertsuiker, dan krijgt het een echte theekleur.
zie mij  eigen kopje thee: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=219650
de kopjes heb ik met de repentechtniek gewoon in een theekopje gedaan. Maar omdat ik te snel wilde (en ik echt nog een beginneling was) is het niet heel mooi strak geworden...:(

succes, want het is wel een erg leuk project!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

8

ik heb deze ook een keer gemaakt.... gebakken in koffiekopjes :) wel een gepriegel en moet ff opletten dat de fondant niet te dik wordt....