1

Onderwerp: Chaneltaart

Normaliter maak ik nooit taarten van marsepein omdat ik het te stug vind en het niet goed krijg uitgerold. Toch voor deze klant een taart gemaakt van marsepein, met als gevolg heeeeel veeeel spierpijn.. Dit doe ik dus niet nog eens!! Hieronder het resultaat. Tips zijn meer als welkom, bijvoorbeeld hoe je marsepein zachter krijgt?? Bedankt voor het kijken!!

Gevuld met aardbeien-botercreme en een laagje aardbeienjam:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/996172_497003350368492_50448768_n.jpg

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

2 Laatst bewerkt door Teckel (17-06-2013 09:10)

Re: Chaneltaart

erg mooi en sjiek!

ik heb zaterdag voor het eerst ook met marsepein een taart bekleed en het viel me reuze mee, was ook goed zacht en bewerkbaar. warme handen helpt wel om het wat zachter te krijgen en goed doorkneden zodat het warmer en zachter word en daardoor ook makkelijker te bewerken. ik heb marsepein van de welkoop cak'n fun heet het geloof ik. ik vind het echt super goed spul om mee te werken, ook de fondant ervan werkt heel fijn, droogt niet uit tijdens het bewaren (had ik met andere wel) en is niet duur  :P

3 Laatst bewerkt door Moodswing (17-06-2013 15:28)

Ik heb geen tips wat marsepein betreft, ik vind het persoonlijk ook veel lastiger werken, maar heb een dochter die echt niet van fondant houdt dus gebruik ik het af en toe toch, maar meng er wel wat fondant door, wordt het iets soepeler van en smaakt toch nog naar marsepein. Ik vind de taart wel erg geslaagd........... :)

4

Welkoop, fondant?? Ooowww joh!!  :/ Ben helemaal verbaasd, en kan het altijd proberen.. Thnxx!! :D

5

Moodswing schreef:

Ik heb geen tips wat marsepein betreft, ik vind het persoonlijk ook veel lastiger werken, maar heb een dochter die echt niet van fondant houdt dus gebruik ik het af en toe toch, maar meng er wel wat fondant door, wordt het iets soepeler van en smaakt toch nog naar marsepein. Ik vind de taart wel erg geslaagd........... :)

Maakt dat niet uit en proef je echt geen fondant?? Vind het zo eng om te mengen als een klant echt specifiek om marsepein vraagt en dat ze toch de fondant er door heen proeven.. Wil geen boze klantjes  ;)

Ik ga het wel een keer proberen voor een eigen taart zodat ik kan experimenteren, in ieder geval bedankt voor de tip  :thumb:

6

heel erg classy!
nog nooit met marsepein gewerkt dus helaas geen tips..

7

Thnxx  :D