Onderwerp: Wel blij, niet helemaal tevreden.... een paar stapels en veel foto's
Voor deze bruidstaart kreeg ik een foto toe gestuurd en enkele aanwijzingen. Gelukkig is de taart heel anders geworden! Er moest een bruidspaar op komen dat ik eerder maakte. Maar dat eerste paar was ontworpen door die bruid en we wilden alle twee geen kopie maken. De taart is gevuld met crème, verse frambozen op een laagje chococrème en frambozenjam. Afgesmeerd met witte ganache. Ik had al een paar keer met ganache gesmeerd maar wilde vóór deze taart nog een keer oefenen.... dat had ik willen doen.
Ik had mij goed voorbereid, dacht ik. Want 's ochtend (5 uur) bleek dat ik net of eigenlijk net niet genoeg ganache had. Daar door is de taart minder strak dan ik hoopte. Ook hadden de poppetjes iets beter kunnen staan tav de bloemen.

Deze opdracht vond ik zoooo leuk. Eigenlijk had ik al gezegd dat ik het te druk had maar ik kom het niet laten. Het olifantje kon ik natuurlijk voorbereiden. Dat was ook wel handig omdat zijn hoofd te zwaar bleek. Gelukkig dad ik toen nog een paar dagen. En bleed dat genoeg te zijn om extra te drogen. Hier ben ik zo blij mee! Vandaar dat jullie alle foto's te zien krijgen, sorry!

bij het inpakken brak zijn staart los, snel lijm en twee stukjes spons. Gelukkig hoefde de taart maar een straat verderop te zijn...
Ook mocht ik een bibaboerderij taart maken. Het liefts met alle figuurtjes... Er missen er uiteindelijk 3, denk ik.
Ik ben blij met het resultaat maar had nog meer willen doen. Het fruit en groente hoort eigenlijk nog armen te hebben. Ook had ik nog wat kolen ed lang de randen willen plaatsen maar de tijd was op. Helaas ging de onderse taart na het stapenen toch 'bobbelen'. Ik denk dat de douwels toch iets te kort waren ofzo. Het leukst vind ik hihahaan en kikakip door de manier waarop ze zitten. (je mist de staart van de haan niet, toch
) Gevuld met chococrème en aardbeienjam.
Weer foto's van alle kanten...

Voor deze opdracht werd eerst een proeftaartje besteld in hetzelfde thema.

Heel erg bedankt voor het kijken!
(hier staan er ook nog 3: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127455401 )

van zappelin. Maar ach alles lijkt op elkaar nietwaar