1

Onderwerp: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Hoi,

Wellicht hebben jullie (de hele gave!) taart van TC Cakes & Cookie Bouquets van de slapende dalmatiër al langs zien komen (3D taart, omgedoopt tot Dimples).

De eigenaresse kwam erachter dat Pasteleria Candelle deze taart op hun FB en site gezet hebben en verkopen voor $2400, terwijl ze die niet zelf gemaakt hebben.  :(  :nooo

Ik was nieuwsgierig en ben ook op de FB pagina gaan kijken en kwam een aantal bekende taarten (van hier!) tegen!  :|

https://www.facebook.com/search/results … adResults=[]&tas=0.37662150560659274#!/pasteleria.candellesa/photos

Ondanks dat ik nog lang niet zo goed ben, wordt t duidelijk tijd dat ik mn foto's ga watermerken...  :rolleyes:

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

alleen die varkens in de modder foto heb ik wel eens eerder gezien(met de zelfde mixer op de achtergrond en het zelfde lintje)

maar weet niet of ik die hier gezien heb

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3 Laatst bewerkt door Sonj@ (22-05-2013 15:12)

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Volgens mij is dat voetballertje een taart van Leonietje?

En er zijn er inderdaad nog meer die bekend voorkomen  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Ja, leonietje herkende ik ook direct..

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

5 Laatst bewerkt door Miss Pebble (22-05-2013 15:23)

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Maar de sortering is zo divers, vooral van kwaliteit, en ze hebben er bv een taart van PP op staan met haar naam en beeldmerk er gewoon onder, dat het op mij overkomt alsof ze dit als inspiratie op hun fb zetten.
En als zij denken dat ze dat hondje kunnen maken, laat ze dat dan maar eens bewijzen :D

Edit: er wordt wel erg fel op haar fb gereageerd... maar ik ga nog even it van het goede in de mens :o

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Ik herkende die voetballer ook maar wist niet van wie.

@miss pebble ik dacht eerst ook dat t inspiratie was. Maar bijv op het hondje dimples reageert hij/zij doodleuk dat hij te koop is voor $2400,- als iemand daar om vraagt!

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

7 Laatst bewerkt door Miss Pebble (22-05-2013 15:45)

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Bij een aantal taarten staat iets van 'realizada por pastelleria candelle' en de kwaliteit van die creaties is, laten we zeggen, niet bijster hoog voor een bedrijf.
Het is natuurlijk misleidend want een klant denkt bij AL die foto's ws dat ze door hen zelf gemaakt zijn, maar dat claimen ze nergens.... dus ik heb niet de indruk dat ze met opzet foto's gebruiken om die neer te zetten als eigen werk.
En tja, als je er dan zo'n levensecht hondje opzet mdat je er helemaal weg van bent, en iemand wil weten hoeveel je daarvoor vraagt... dan zou ik denk ik ook gewoon een prijs opgeven ;) Met dit verschil dat ik diverse albums zou maken om aan te geven wat ik zelf heb gemaakt en waar ik mijn inspiratie uit haal :D

Door de negatieve reacties op haar fb is het moeilijk objectief te blijven - leve social media :s

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Het is alleen niet netjes dat ze de namen van de makers niet vermeld. En ook niet slim, want dat zou een hoop negatieve reclame schelen...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

het zijn tijdlijn foto's dus kan inderdaad inspiratie zijn maar er is wel iemand die bij dat voetballertje vraagt heoveel het kost..

lijkt mij duidelijk dat men daar niet jan jansen en de kinderen kent (hondje)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Ze schrijft wel bij het voetballertje dat het gemaakt is door iemand uit Holland .

Veel taart plezier

Re: PAS OP Pasteleria Candelle gebruikt andermans foto's op hun FB pagina

Ik kan de foto zo niet meer vinden.
Er stond toen alleen hun naam als 'onderwerp' bij de foto.

Ik had zelf gereageerd (in t Spaans) dat hij gemaakt was door een Nederlandse, misschien hebben ze t naar aanleiding daarvan aangepast.

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina