1

Onderwerp: Less is More!

Een strakke witte taart "zonder iets". Dat was de wens van het bruidspaar. Voor de buitenkant dan want de binnenkant was van groot belang!

"Less is More" zeggen ze wel eens. Qua decoratie heeft deze bruidstaart aan de buitenkant misschien "Less" maar aan de binnenkant is hij absoluut "More"!!  :)

Het was een heleboel bakwerk en spannend om te doen zo zonder enkele mogelijkheid om oneffenheidjes te verdoezelen maar ik ben blij met het eindresultaat.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/944380_320155701447779_1458318133_n.jpg

Bedankt voor het kijken!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

2

Re: Less is More!

Strakke regenboogtaart.
Volgens mij heel goed gelukt.

Opdracht geslaagd, maar persoonlijk vind ik hem wel een beetje saai hoor aan de buitenkant :)
Ik zie zo'n taart meteen voor me met regenboogrozen oid... Maar ja opdracht is opdracht en je hebt het knap gedaan!

4

Ik krijg net bericht van de bruid,

""
Hoi Nancy! De taart was superrrr!!!! Precies de reactie die we wilden. Iedereen dacht, wat een saaie taart en toen we hem open sneden was iedereen verrast!! En hij was ook nog eens heeeeel erg lekker! Zodra we wat foto's hebben van het aansnijden mailen we je die door! Groetjes, Fleur

""
Mijn opdracht is geslaagd :)

5

Sweet Delicious schreef:

Opdracht geslaagd, maar persoonlijk vind ik hem wel een beetje saai hoor aan de buitenkant :)
Ik zie zo'n taart meteen voor me met regenboogrozen oid... Maar ja opdracht is opdracht en je hebt het knap gedaan!

Ik wilde eerst ook graag wat decoratie aanbrengen, al was het in het wit geweest. Maar toen ik de bedoeling van het bruidspaar begreep vond ik het ook wel weer leuk.

6

Hij is heel erg mooi...tja en dan MOET ie echt strak zijn hè, want idd zoals je zegt...geen mogelijkheid om een oneffenheid weg te werken.

Je hebt het super gedaan...en de binnenkant...ja, kan me het wow-effect heel goed voorstellen van de gasten van het bruidspaar.

Complimenten!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

heel gaaf en super knap gedaan!!! Lijkt me veschrikkelijk eng als je niet eens een afwerkrandje mag gebruiken  :s

8

Geweldig.

Wat ik me afvraag met zoveel laagjes in 1 taart is, bak je steeds een laagje per kleur? of bak je een normale biscuit die je in laagjes snijdt? In eerste geval zou ik bang zijn dat het te droog zou zijn en in tweede geval hou je een hoop taart over.

9

monique53 schreef:

Geweldig.

Wat ik me afvraag met zoveel laagjes in 1 taart is, bak je steeds een laagje per kleur? of bak je een normale biscuit die je in laagjes snijdt? In eerste geval zou ik bang zijn dat het te droog zou zijn en in tweede geval hou je een hoop taart over.

Je bakt telkens een laagje. Je gebruikt wel meer beslag want je snijd van de boven- en onderzijde een dun laagje af zodat het "gebakken" laagje weg is en je lagen mooi gelijk zijn.

Ik kan een 10, 15 & 20cm bakvorm tegelijk in mijn oven kwijt dus kon telkens 3 laagjes tegelijk bakken. Ongeveer 10 min. op 160 graden hete lucht. En de 25cm heb ik apart gedaan, laagje voor laagje.

Ik doe altijd al een beetje meer water in mijn beslag dan volgens het recept zou moeten, dan vind ik het toch net wat smeuïger.
En ik heb alle lagen getrempeerd met trempeersiroop zodat ik zeker wist dat het niet droog zou zijn,

Zoals je iemand zou moeten beoordelen  :D  Het gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant  ;)

11

De binnenkant is schitterend, en ik zie ook wel het lolletje van het aansnijden in, maar toch is de buitenkant ontzettend saai......... :lol:

12

Saskia Janssen schreef:

Zoals je iemand zou moeten beoordelen  :D  Het gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant  ;)

:thumb:  :thumb:  :thumb:

13

Bedankt voor je uitleg.

14

Maar de buitenkant is perfect gedaan; dat is ook een klusje !
en voor de buitenkant heb je eerst en laag marzepein boven op de taart  en daarna een laag van fondant bovenop?

15

May schreef:

Maar de buitenkant is perfect gedaan; dat is ook een klusje !
en voor de buitenkant heb je eerst en laag marzepein boven op de taart  en daarna een laag van fondant bovenop?

Hoi,
Nee hoor, ik heb afgesmeerd met witte choco-ganache en daarna bekleed met fondant.

Groetjes

16

Ik snap echt het Wouw effect, maar de buitenkant is inderdaad wel erg saai.... Mooi strak gemaakt!

17

Gave taart!  :thumb:

18

Ooh die binnenkant is gaaf!
En de taart mooi strak!

19

Deze had ik al op fb voorbij zien komen maar hier alsnog een reactie.
Hij is echt GE-WEL-DIG! vind hem echt onwijs gaaf. Bleef steeds naar je foto kijken, toppertjee!  :thumb:

20

Wauw, wat ontzettend tof!
En als bruidspaar zit je dan echt de reacties van je gasten af te wachten, lijkt mij.
Leuk idee, en super goed uitgevoerd, knap hoor!! :Y

21

Prachtig gedaan !!

Groetjes, Conny

22

Ik hou er helemaal niet van, maar eerlijk, je hebt het wel super uitgevoerd!

23

Ik hou hier wel van!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-