Onderwerp: Boottaart voor papa
Vroeger zijn we altijd met de boot op vakantie geweest, en ik heb hier hele leuke herinneringen aan, ook is de boot altijd een hele grote passie van mijn vader geweest.
Nu we uit huis zijn heeft hij geen boot meer omdat mijn moeder liever een stacaravan heeft, ze durft ook niet zo goed met de touw op de wal te springen.
Maar ik dacht.. laat ik voor vaderdag eens een boottaartje maken
Het is niet mijn mooiste taart vind ik maar voor mij wel een revolutionaire taart omdat ik veel nieuwe technieken heb geprobeerd die ik nog niet eerder heb gebruikt.
1.Verven op de taart (dat valt nog niet mee, vlekt gauw op de rest van de taart als je niet heel voorzichtig bent en bleek moeilijk te zijn om niet vlekkerig te verven ivm de vochtigheid van het fondant, taart kwam uit de vriezer waardoor hij gauw begon te zweten)
2.Een poppetje maken (valt ook niet mee, alles netjes afwerken en zorgen dat de proporties goed zijn valt niet mee en is ook niet helemaal goed gelukt maar ik heb er wel veel van geleerd
3.Voor het eerst een 3D taart gemaakt die ik zelf moest snijden en ondanks dat de vorm niet 100% gelukt is zoals ik zou willen en er zeker verbeterpunten zijn ben ik best trots omdat het wel op een boot lijkt
Al met al lang niet 100% tevreden maar trots op het feit dat ik uit mijn comfortzone ben gestapt en iets nieuws heb geprobeerd.
Tips zijn altijd welken en dan vooral over de bovenste 3 punten