1

Onderwerp: Suikerbloemen: Cherry Blossom & oefen icing-koekjes

Al een tijdje niets gepost, dus hierbij een deel van afgelopen maand. De andere creaties staan in de taartenparade en bruids- & stapltaarten.

Tijdens een workshop van Madhuri (bij de Taartwinkel in Den Bosch) deze Chery Blossom gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADNK8TN4.jpg

Tevens voor koninginnedag voor het eerst gespeeld met icing op koekjes. Viel me nog niet mee. Ik had bv. de volgende dag gaatjes in mijn icing, soort luchtbelletjes ofzo. Tips welkom! :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4WNJ76I.jpg

Bedankt voor het kijken!!

2

Re: Suikerbloemen: Cherry Blossom & oefen icing-koekjes

Mooie bloesem! Heb je hiervoor een uitsteker gebruikt?

3

Dank je esmaatje!! We hebben voor deze de 5 petal cutter van PME gebruikt.

4

Prachtige bloesem, leuke koekjes alleen wel heel erg dik in het glazuur zo te zien ?

5

Luchtbellen kun je krijgen als je te goed klopt. Ik gebruik altijd mijn handmixer en maak de icing tegenwoordig met de deeghaken. Maar dan nog gebruik ik het het liefst de volgende dag en roer ik eerst met een gewoon mes de luchtbellen eruit (die zitten er dan toch in, ja).

Tieneke

6

Ik vind vooral je bloesem erg mooi!

7

je bloesem is prachtig

en de luchtbellen : idd dan heb je te goed gemixt
zo min mogelijk roeren in je icing.
en ik denk dat de icing die je als eerste opbrengt wat dunner mag.

de lijntjes mogen wel wat steviger zijn maar misschien een dunner spuitmondje

maar voor een 1e keer zien ze er toch prima uit hoor!
:thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Dank jullie!!

En bedankt voor de tips, daar kan ik weer wat mee. Te lang mixen zal het dus wel geweest zijn. Ik heb tot nu toe wel royal icing en taart gecombineerd, maar merk toch wel dat op koekjes het weer een vak apart is :) Reden te meer om er flink mee te oefenen hihi.

Het was niet té dik, maar dunner kon inderdaad wel (kwam er achter dat mij icing toch best vrij stevig was, ondanks dat het eerst goede dikte leek, waardoor het ook niet altijd even vloeiend ging).

En inderdaad dunnere spuitmondjes heb ik daarna meteen aangeschaft ;) En van sommige nummers gelijk een nr. 2 en 3, want met koekjes versieren heb je niet veel aan 1 spuitmondje. Of het moet een hobby zijn om continu te wisselen en af te wassen :)

9

Als je het leuk kunnen we een keer samen koekjes versieren om te oefenen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

Als je kleine stukjes met icing bedekt vallen er bijna altijd gaatjes in. Je kunt dit voorkomen door nadat je hebt gespoten even met een satehprikker door de icing op je koekje te roeren. Dan zullen er geen gaatjes meer invallen.
Bij grotere oppervlakken zullen er niet zomaar gaatjes in vallen, roeren is dan dus niet nodig.

Succes

11

Heel mooi en ja kraters komen voor bij kleine oppervlaktes
Heb al heel wat uren op internet besteed aan dat probleem, niemand weet eigenlijk hoe het komt en hoe je het kan voorkomen, het zal met de spanningopervlak te maken hebben, met een prikker erin roeren kan helpen ( niet altijd) er even een heetgun boven houden zodat het onmiddellijk hard wordt of in de oven op 50 graden en dan kan je daarna weer verder

Had laatst heel veel koekjes, ze in de oven gedaan, maar schijnbaar niet lang genoeg, de volgende dag toch nog kraters,niks meer aan te doen, ze weer opvullen wordt ook niet mooier
Groetjes Rianne

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

12

Ik heb onlangs op pme Royal icing het volgende geleerd.

Gebruik color flow van Wilton.
Maak het volgens recept.
Verdun de icing tot een druppel  in 5 sec wegvloeit in de rest van de massa.
Daarna de icing minimaal 1 uur laten staan.
Dan komen de luchtballon naar de oppervlakte. Dan de luchtbelletjes weg halen met een saté prikker.
Daarna in je spuitzak.
Als je de koekjes vult kun je ook roeren met een licht vochtige kwast.

Om de koekjes goed te laten op stijven even in de oven op 50 graden met een open deur. Dan kan het vocht weg.

Heb ik nu alles??
Volgens mij wel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Grtz Gerrit.
En super mooie bloesem
Ben zelf ook gek op Suikerbloemen.

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten

13

Nog even een reactie na de drukte van de afgelopen 2 weken :)

Bedankt voor alle reacties & tips!! Vanaf volgende week weer wat meer vrije tijd, dus dan ga ik er zeker mee aan de slag. En ik zal het resultaat wel weer showen :)

@Connie11, leuk idee. Lang geleden dat we elkaar gezien hebben :)

14

vanessa1982 schreef:

Nog even een reactie na de drukte van de afgelopen 2 weken :)

Bedankt voor alle reacties & tips!! Vanaf volgende week weer wat meer vrije tijd, dus dan ga ik er zeker mee aan de slag. En ik zal het resultaat wel weer showen :)

@Connie11, leuk idee. Lang geleden dat we elkaar gezien hebben :)

Ja, dat is heeeeel lang geleden, veel gebeurd. Ik heb nu meer tijd om te fröbelen, stuur me een pb als je iets af wilt spreken. Met z'n 2e is het leuk om te oefenen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/