1

Onderwerp: container taart

Goedeavond allemaal,

ik heb een vraagje!
Om een taart in de vorm van een zee container te maken, dus beetje de verhoudingen van een gewone cake....hoe kan ik dat nou het beste doen? Een cakevorm zou te klein zijn ben ik bang, het moet namelijk voor 30 personen worden.
Iemand enig idee of een cakevorm groot genoeg zou zijn? en zo niet....hoe kan ik dan het beste werken?

Tnx alvast voor het meedenken!

Liefs nic

2

Re: container taart

Kun je niet gewoon een vierkante cake bakken en die door midden snijden en op elkaar stapelen?

3

Ja dat kan...maar ik zit met de afmetingen....als je een vierkante taart die de helft doet en dat stapelt....kun je vind ik niet de hoeveelheid personen aanhouden die je bij die vierkante zou hebben....dat wordt echt minder dan.

4

Hoezo wordt het dan minder? Hij is dan toch tweemaal zo hoog?

En anders je cakeblik gebruiken en de zeecontainer die je daarvan maakt op een rechthoekige basistaart plaatsen?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

5

Ja maar heel veel hier kan ik m niet maken omdat dan de verhoudingen erg raar worden haha. Op een andere taart plaatsen zat ik inderdaad ook al aan te denken.  Of de biscuit op een bakplaat bakken...dan wordt ie wel lekker breed...alleen heb ik dat nog nooit gedaan. Iemand ervaring mee?

6

Hier = hoger  ;)

7

nicjebeer schreef:

Hier = hoger  ;)

Je kunt je eigen berichten ook bewerken en dus foutjes aanpassen ;)

Als je een vierkante vorm hebt die voor 30 personen is. (is dat de 30x30 vorm?) Daar bak je een biscuit in. Je snijd hem doormidden en je stapelt hem met een kartonnetje ertussen. Dan is hij toch nog steeds voor 30 personen?

Groetjes Gerien

8

grietje schreef:
nicjebeer schreef:

Hier = hoger  ;)

Je kunt je eigen berichten ook bewerken en dus foutjes aanpassen ;)

Als je een vierkante vorm hebt die voor 30 personen is. (is dat de 30x30 vorm?) Daar bak je een biscuit in. Je snijd hem doormidden en je stapelt hem met een kartonnetje ertussen. Dan is hij toch nog steeds voor 30 personen?

haha dat is waar ook....ik zat even in mijn facebook modus...daar kun je de berichtjes niet veranderen...dus doe ik t altijd zo haha.

En voor wat betreft de taart...dan hebben de mensen die het onderste deel krijgen wel een vreemd stukje vind ik. Bijna geen marsepein, nee dat ga ik niet doen denk ik.

Wordt echt op de bakplaat denk ik, eerst maar eens testen of ik dan mooie biscuit plakken krijg  :D

9

:think: bij zo'n soort stapel (ook bij Barbies ed) leg ik bij de onderste taart eerst een laag marsepein erbovenop, daarop komt dan het karton. Na aansnijden van de bovenste en verwijderen van karton, komt er dus weer een marsepeinlaag tevoorschijn :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Of een brood vorm gebruiken die is net iets groter dan een normaal cake blik, mijn cake blik is 28 en broodblik is 32 ongeveer. Uit een normale cake haal je ongeveer 22 plakken.

Of inderdaad zoals Carien voorstelde en met een kartonnetje ertussen werken.

Christine.

11

Owja...dat zou inderdaad kunnen. Mmmz, ik heb genoeg tips denk ik. Tnx allemaal! Nu maar eens aan het echte werk beginnen :9