1

Onderwerp: Bumba, ik weet het ik heb er ook niks mee, misschien toch even kijken?

Ik moest voor de kleinzoon van mijn buurvrouw een bumba taart maken en ja ik vind het ook vreselijk maar ja wat moet je als het je gevraagt wordt, dan zeg je ook niet zomaar nee want ik vind daar niks aan.
Dus hier ook een keer een bumba taart van mij.

Ik heb geen verstand van Bumba dus dat zwarte sterretje aan de zijkant van zijn hoedje klopt niet  :s
Mijn man zegt dat is geen sterretje dat zijn zijn haren  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIP7CA88-D.jpg

2

Re: Bumba, ik weet het ik heb er ook niks mee, misschien toch even kijken?

Leuk hoor! maar ik denk een stapel?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

anouckjewel schreef:

Leuk hoor! maar ik denk een stapel?

Oh zou het? ik vind het niet echt een stapel maar misschien heb je gelijk  :o

4

Bovenste is toch een taartje?
Weet je, we laten de modjes lekker beslissen ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Hij is wel grappig. Heb net zelf ook een bumbataartje gemaakt. Is mn allereerste creatie dus hij is niet zo goed gelukt als de  jouwe  :lol:

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

6

Leuk toch?   Waarom is bumba zo erg om te maken?   Is toch een leuke kindertaart  :|

florianne schreef:

Leuk toch?   Waarom is bumba zo erg om te maken?   Is toch een leuke kindertaart  :|

Nou ja, niet zo heel verschrikkelijk om te maken maar vooral om naar te kijken hier op het forum omdat je altijd enorm doodgegooit wordt met deze taarten en je vaak zoiets hebt van pffff..... wéér een bumba die hebben we nu wel gezien  :)

Ik wilde hem er eerst niet opzetten maar dacht ach ik zie wel of er iemand op reageer dus wil ik jullie allen heel hartelijk danken omdat jullie de moeite hebben genomen toch naar deze taart te kijken.  :)

Kibbeling schreef:

Hij is wel grappig. Heb net zelf ook een bumbataartje gemaakt. Is mn allereerste creatie dus hij is niet zo goed gelukt als de  jouwe  :lol:

Dit was ook mijn eerste keer Bumba dus ik dacht dat hij een ster op zijn hoed/hoofd had zitten maar toen zei mijn man dat het zijn haar was hahahaha, wist ik veel. :s

9

Leuk gedaan,  het blijft leuk om te maken vind ik  :Y
Ook bijv. cars blijft leuk, echt!! 
En tuurlijk worden er hier veel geshowed, maar dat betekend toch niet dat ze niet leuk zijn?
Het gaat erom dat de kleinzoon w.s erg blij was met zijn taart  :D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

Paola schreef:

Leuk gedaan,  het blijft leuk om te maken vind ik  :Y
Ook bijv. cars blijft leuk, echt!! 
En tuurlijk worden er hier veel geshowed, maar dat betekend toch niet dat ze niet leuk zijn?
Het gaat erom dat de kleinzoon w.s erg blij was met zijn taart  :D

Hij was er heel erg blij mee en probeerde zijn oma al in de maling te nemen want hij zei verleden week ( maar hij heeft het er al een half jaar over ): Oma ik krijg toch een bumba taart, nou ik ben nu jarig ( een week te vroeg dus maar oma trapte er niet in  :)  )

11

dollelollypop schreef:
Kibbeling schreef:

Dit was ook mijn eerste keer Bumba dus ik dacht dat hij een ster op zijn hoed/hoofd had zitten maar toen zei mijn man dat het zijn haar was hahahaha, wist ik veel. :s

Hahaha ik las het idd. Maar het is idd zijn haar. Ziet er ook wel raar uit.

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

12

Ik als modje vind t een twijfelgeval, wel of geen stapel, maar dus doen we doen niet moeilijk, we laten hem staan!

En ik vind m leuk hoor, ik heb geen hekel aan bumba (zit inmiddels in de pubers, dat scheelt waarschijnlijk  :+ )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Jozien schreef:

Ik als modje vind t een twijfelgeval, wel of geen stapel, maar dus doen we doen niet moeilijk, we laten hem staan!

En ik vind m leuk hoor, ik heb geen hekel aan bumba (zit inmiddels in de pubers, dat scheelt waarschijnlijk  :+ )

Ja ik vind het ook twijfelachtig haha maar dankjewel dat hij mag blijven staan  :)
Ik was alweer bang dat ik weer eens iets niet goed gedaan had hihi.
Ik kon me bijna niet voorstellen dat er nog mensen waren die Bumba leuk vinden maar zo te zien valt dat dan toch wel weer mee  ;)

14

Nou ook al is het misschien niet je 'ding' die
bumba....Hij is wel leuk geworden, helemaal niet gek hoor voor een eerste keer Bumba maken, en die zwarte ster op z'n hoedje....Who care's... Goed gedaan!

15

Nou ik vind hem helemaal geweldig!! Vind je het goed als ik hem opsla en een keer probeer na te maken?? Ik heb dan nog wel een vraagje. Hoe krijg je die balletjes op het ijzerdraadje. Nou ja dat begrijp ik nog wel maar hoe krijg je ze daar vastzitten, zodat ze niet naar beneden glijden????

16 Laatst bewerkt door dollelollypop (25-08-2013 18:41)

Jelly schreef:

Nou ik vind hem helemaal geweldig!! Vind je het goed als ik hem opsla en een keer probeer na te maken?? Ik heb dan nog wel een vraagje. Hoe krijg je die balletjes op het ijzerdraadje. Nou ja dat begrijp ik nog wel maar hoe krijg je ze daar vastzitten, zodat ze niet naar beneden glijden????

Hallo

Ik heb de balletjes eerst gedraaid en laten liggen tot ze wat stevig waren toen met het ijzerdraadje in de lijm gedoopt en toen de balletjes erop gedaan. wel eetbare lijm natuurlijk  :)

17

Haha...ik kijk wel nog gewoon naar al die taarten die tig keer gemaakt zijn. En weet je....iedere Bumba, iedere Cars, iedere Hello Kitty.....is toch net even weer anders.

En deze is ook weer heel leuk....ik heb hem zelf nog niet hoeven maken, maar lijkt me best een leuk eens te doen.

Kortom: dank je wel voor het WEL showen van jouw Bumba.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

18

dollelollypop schreef:
Jelly schreef:

Hallo

Ik heb de balletjes eerst gedraaid en laten liggen tot ze wat stevig waren toen met het ijzerdraadje in de lijm gedoopt en toen de balletjes erop gedaan. wel eetbare lijm natuurlijk  :)

Dank je wel voor het reageren. Toch nog een vraagje, doop je dan het hele ijzerdraadje in de lijm??

Jelly schreef:
dollelollypop schreef:
Jelly schreef:

Hallo

Dank je wel voor het reageren. Toch nog een vraagje, doop je dan het hele ijzerdraadje in de lijm??

Nou eigenlijk alleen het begin en met het schuiven van het balletje komt de lijm vanzelf op het balletje te zitten.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel  :)

20

dollelollypop schreef:
Jelly schreef:
dollelollypop schreef:

Hallo

Nou eigenlijk alleen het begin en met het schuiven van het balletje komt de lijm vanzelf op het balletje te zitten.

Nou, ik ben hier al heel blij mee. Ik ga hem woensdag proberen na te maken, dus misschien komen er toch nog vragen. Voor nu heel erg bedankt!!

Jelly schreef:
dollelollypop schreef:
Jelly schreef:

Nou, ik ben hier al heel blij mee. Ik ga hem woensdag proberen na te maken, dus misschien komen er toch nog vragen. Voor nu heel erg bedankt!!

Graag gedaan  :)

22

dollelollypop schreef:
Jelly schreef:
dollelollypop schreef:

Nou het is dus niet gelukt hoor. De balletjes wilden echt niet blijven zitten op m'n draadje. Heb van alles geprobeerd, maar nee dus.
Maar de jarige job was er geloof ik toch wel blij mee.

23 Laatst bewerkt door dollelollypop (29-08-2013 15:37)

Jelly schreef:
dollelollypop schreef:
Jelly schreef:

Nou het is dus niet gelukt hoor. De balletjes wilden echt niet blijven zitten op m'n draadje. Heb van alles geprobeerd, maar nee dus.

Heb je wel een beetje tylose er doorheen gedaan?
Sorry vergeten te zeggen  :o
Ik gebruik wel altijd marsepein en bijna nooit fondant.

24

dollelollypop schreef:
Jelly schreef:
dollelollypop schreef:

Heb je wel een beetje tylose er doorheen gedaan?
Sorry vergeten te zeggen  :o
Ik gebruik wel altijd marsepein en bijna nooit fondant.

Ik heb wel aan de tylose gedacht. Maar geen marsepein gebruikt. Ik heb echt geen idee waarom het niet lukte. het was best wel balen hoor. Je durft je taart ook haast niet mee te geven. Maar ja, ik vermeld er altijd wel bij dat ik maar een beginner ben, dat scheelt misschien iets.