1

Onderwerp: crisco,trex in duitsland

ik ga morgen even de grens over en nu vroeg ik me af of iemand van jullie ook weet of er in duitsland een variant op de crisco of trex is

2 Laatst bewerkt door keukentje (10-06-2013 10:38)

Re: crisco,trex in duitsland

Ik heb bij de reaal iets gezien van blokjes (kokos ?) vet speciaal voor bakken (koek en taart ) stond er op, lag in het koelvak.

Christine.

verder niemand?

keukentje schreef:

Ik heb bij de reaal iets gezien van blokjes (kokos ?) vet speciaal voor bakken (koek en taart ) stond er op, lag in het koelvak.

Ik heb het meegenomen het heet palmin ook heb ik nog een supermooi taarten tijdschrift gescoort

5

janneke@britt schreef:
keukentje schreef:

Ik heb het meegenomen het heet palmin ook heb ik nog een supermooi taarten tijdschrift gescoort

Super ! Ik heb even op de site gekeken van Palmin en ze gebruiken het ook voor de arretjes cake "Kalter Hund" heet het daar.
Ik ga binnenkort ook weer zal het dan ook eens meenemen.

Christine.

6

En vandaag ben ik naar Duitsland geweest en heb 1 pakje Palmin gekocht (plus veel andere dingen op bak -en kookgebied) en staat de Duitse variant van de arretjes cake bij op te stijven, de Kalter Hund zoals zij hem noemen.

Christine.

Ik ben benieuwd hoe het is geworden ik kan nog niks uitproberen want heb geen keuken op dit moment :s

8

Palmin is toch gewoon plantaardig frituur/bakvet?

En in arretjescake gebruik je toch wel vaker 50% frituurvet+50%boter, vanwege het uitharden.

Je hebt in NL toch ook plantaardig frituurvet in een blok?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Palmin is kokos vet dus weet niet of je er in kunt friuren

Ik gebruik ook wel eens trex vor mijn wilton botercreme dat is nl ook geur en smaakloos zoals de palmin

10

ireen123 schreef:

Palmin is toch gewoon plantaardig frituur/bakvet?

En in arretjescake gebruik je toch wel vaker 50% frituurvet+50%boter, vanwege het uitharden.

Je hebt in NL toch ook plantaardig frituurvet in een blok?

Klopt hier hebben we ook plantaardig frituur vet maar dat gebruik ik nooit voor de Arretjes cake.

Volgens de verpakking van palmin kun je er mee frituren, fondue, bakken en braden.
Heb net een stukje geproefd en het is heerlijk en valt minder zwaar dan de Nederlandse variant.

Christine.