1

Onderwerp: ganachefoutje.... nog te herstellen??

Ik heb gister weer eens ganache gemaakt  :9  :9
Ik wilde de ganache gaan gebruiken voor afsmeren en ook een invriestest doen, maaaaaar een foutje gemaakt....

Ik heb pure ganache gemaakt maar helaas niet (goed) gelet op het cacao gehalte  :s 55% ipv min 70%..... wel 1:1 gemaakt....
gaat dit (nog) goedkomen?
Of zou ik bijvoorbeeld nog choco kunnen toevoegen??

Graaaaaag tips  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: ganachefoutje.... nog te herstellen??

ik denk dat je ff na de dikte moet kijken, volgens mij kan het wel, miskien dat je iets chocolade moet toevoegen dan als je chocolade hebt met minimaal 70% cacao

3

Ik heb het laatst ook met 55% gemaakt. Hooguit wat langer laten afkoelen en indikken dan met 70%.
Maar 1:1 is daar prima mee.

4

Thanks voor jullie reacties  :)

Ik ga gewoon kijken of ik nog iets mee kan én alvast ingrediënten in huis halen mocht het opnieuw moeten  ;)

5

Maakt echt niet uit t is alleen minder bitter en ms minder hard maar gebruik altijd de 811 van callebaut en dat is ook 53% ofzo... Dat t alleen kan met 70% of meer is ook zo'n fabel....

6

Ik maak altijd ganache met 55% en gaat altijd goed. Ik mix er ook nog melkchocolade doorheen.

Groetjes Louise

7

ik denk dat het mn een smaakkwestie is, maar dat denk ik dus, geen idee of het zo is...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik heb zojuist ook een portie met 72% cacao gemaakt en ook deze blootgesteld aan mijn 'invriestest'  :Y
Ik heb hier wel gelezen dat dat kan, maar mag dat toch graaaaag nog even 'zelluf' proberen  ;)

Thanks voor jullie reacties!