1

Onderwerp: Puzzelen

MIsschien een beetje rare vraag..
Ik ben vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met puzzelen..
De marsepein was uitgerold en vervolgens heb ik daar het uitgeknipte stukje wat ik wilde uitsnijden opgelegd..
Alleen kreeg ik het stukje papier er niet meer af.. dat zat helemaal vast geplakt aan de marsepein..
Hoe doen jullie dit??

Groetjes en bedankt!!!

Groetjes Mariska!

2

Re: Puzzelen

zo min mogelijk met je vingers aanzitten,.. en ook niet aandrukken..
snel trachten te werken en voorzichtig verwijderen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Wat ik ook wel doe is de marsepein bestrooien met poedersuiker en dan gelijk 'inwrijven'. De oppervlakte wordt dan droger zonder dat je vlekken hebt van de poedersuiker. Of je wrijft je marspein h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hallo, de vraag van Marisska is al een hele oude, maar ik ben sinds kort ook aan het bakken geslagen en dit is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Het papier van het puzzelplaatje blijft plakken aan het marsepein. Ik heb een workshop gevolgd en daar was het advies poedersuiker, poedersuiker, poedersuiker, maar in de diverse forumstukjes lees ik alleen maar dat je zo weinig mogelijk poedersuiker moet gebruiken..... Ik vind het inderdaad ook behoorlijk vlekken, maar het lukt me echt niet om het plaatje uit te snijden zonder het papier vast te houden.... Hoe doen anderen dit? (geen idee of ik een nieuw onderwerp moet plaatsen of dat oude berichten nog gelezen worden, ik probeer het nu even zo.....)

5

met fondant gebruik ik altijd crisco: daar smeer ik de onderkant/achterkant van het plaatje mee in, en dan leg ik het op het fondant. maar of dat voor marsepein ook werkt, weet ik niet.... :s

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

6

Ik gebruik bij marsepein ook crisco. Dus papiertje insmeren met crisco en niet aandrukken.

7

Ik smeer het papiertje in met crisco (ik werk altijd met marsepein) en dan kan ik het zelfs aandrukken, komt altijd weer los...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

SweetTooth schreef:

Ik smeer het papiertje in met crisco (ik werk altijd met marsepein) en dan kan ik het zelfs aandrukken, komt altijd weer los...

Zo doe ik het inderdaad ook, werkt perfect.

Ik lamineer mijn kleurplaat, voordat ik m in stukken knip. Daarna smeer ik de stukjes ook in met crisco.
En ik probeer er zo min mogelijk aan te zitten/te drukken.

10

Bedankt voor al jullie reacties. Ga ik toch maar eens achter dat wondermiddel crisco aan  :)  en dan snel weer een keer uit proberen.