1

Onderwerp: Cupcakes (ongedecoreerd) worden na een dag klef en plakkerig

hallo,

De titel zegt het al: na een dagje kon ik mijn cupcakes weggooien, ze zijn echt niet meer smakelijk zo.

Even tonen wat ik bedoel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8Z3KJIA-D.jpg

De dag van het bakken zelf waren ze dus prima, ook helemaal doorbakken, niets vochtig of klef.
Ik heb ze bewaard in de cupcake courier, ik dacht dat deze daar toch wel geschikt voor zou zijn?

Ik bedoel deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/cupc … escription

Een gewone cake bewaar ik ook altijd in een tupperware doos, nog nooit meegemaakt dat die vochtig wordt??

Ik heb al gelezen dat cupcakes bewaren in de frigo geen goed idee is, dat ze dan helemaal uitdrogen?

Dus ... hebben jullie goede raad? Waar kan ik mijn cupcakes enkele dagen in bewaren, zonder dat ze klef worden??

Re: Cupcakes (ongedecoreerd) worden na een dag klef en plakkerig

Het enige waar ik zo op kwam was de vraag of ze volledig waren afgekoeld voordat ze in die courier gingen?

3

mieperdepiep schreef:

Het enige waar ik zo op kwam was de vraag of ze volledig waren afgekoeld voordat ze in die courier gingen?

Mmmm.... :think:  ik denk het wel

4

NOOIT in kunststof bewaren, dan kan er geen vocht ontsnappen en dan worden ze klef. De CC courier is prima voor vervoer, maar niet om je cc's afgesloten in te bewaren. Ook je taarten nooit in kunststof bewaren, dan kan je fondant/marsepein gaan smelten of klef worden. Je kunt het beste je taart en cupcakes in daarvoor bestemde kartonnen dozen bewaren. Eventueel vocht trekt dan in het karton en niet in je taart.

5

Op de foto lijkt je cupcake ook wel wat ongaar, alsof hij na het bakken weer wat teruggezakt is. Als ze gaar zijn en ze zijn mooi plat of bol dan blijven ze ook in model. Misschien 1 of 2 minuutjes langer volgende keer. Succes!

6

ik denk dat ze nog niet helemaal gaar zijn en inderdaad even helemaal laten afkoelen. Suc6

7

Wat ik vergeten ben te vermelden; ik heb de cupcakes zondagnamiddag gebakken. Laten afkoelen (na even denken ben ik daar toch wel zeker van) en nadien in de courier gedaan.

Maandagmorgen hebben de kinderen er mee naar school genomen en waren ze nog prima in orde.
Maandagavond zagen ze eruit als op de foto hierboven.

Ze waren ook echt wel doorbakken, ik laat de cupcakes altijd nog 2 minuten in de oven, nadat de prikker er droog uitkomt (voor alle zekerheid).
En ze zijn zo laag omdat er in verhouding maar weinig beslag was voor 12 cups (volgens recept van Hummingbird bakery).

Maar ..... de volgende reeks (ben nu aan het bakken) zal ik in een kartonnen taartdoos bewaren. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Alvast heel erg bedankt allemaal, voor jullie goede raad :)  :Y