1

Onderwerp: lucht rand...

help!!!
Ik krijg altijd in mijn  biscuit de onderrand die dus de bovenrand wordt een luchtrandje, of het gaat er vanzelf al af of het gaat er wel af met afsmeren.
iemand tips? 

Ik schud al een beetje en klop met het bakblik op het aanrecht voor het in de oven gaat maar helpt niet.

Graag tips...

2

Re: lucht rand...

gebruik je soms bakspray voor het invetten van je vorm?

3

na het invetten even het randje nastrijken met je vinger om het teveel eraf te halen. Ik doe dat ook na het insprayen en dan heb ik geen last van blaasjes.

4

jaaaa inderdaad ik gebruik bakspray zou het daardoor komen???
mm  :think: dan ga ik dat maar eens proberen... thanks!!!

5

Zit dan teveel oter in de rand van je bakvorm.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Ja, als je pan te vet is in de naden dan krijg je die luchtranden... :s  Nadat ik mijn pan heb ingesprayed ga ik er altijd nog even met een keuken papiertje overheen.

Succes

Groetjes San

7

Ik had dat ook altijd, bloedirritant!
Ik gebruik ook bakspray. Het overtollige eruithalen werkte bij mij niet, dan kreeg ik mn kapsel niet goed uit de bakpan, ook niet als ik alleen door de hoeken ging.
Boter/bloem vind ik op 1 of andere manier niet fijn...
Wat ik nu doe heb ik geloof ik ook via het forum gevonden:
Ik trek de bakpan over op een stuk bakpapier. Doordat de pan een dikke rand heeft, word het papier wat groter dan je bodem. Pan gewoon insprayen en dan papiertje erin, die krijgt dan iets een opstaand randje. Probleem opgelost!

8

Ik heb hetzelfde probleem, nav de bovenstaande reacties een bakpapiertje onderin gedaan. Het probleem van de lucht is opgelost, maar nu bleven de randen aan het bakpapiertje plakken, waardoor het resultaat hetzelfde is.

9

Ik heb ook nog steeds het probleem. De ene keer is het erger dan de andere keer en waar dt aan ligt? Geen idee heb alles al geprobeerd. Iemand nog tips?

10

Oeps  :o

11

Dat is wel heel erg vaak het probleem  ;)  Ik zal je dubbele berichten (ongeveer 10?) weggooien  O-)

12

pas op het allerlaatste moment sprayen!
niet al 10 minuten van tevoren of zo.
echt sprayen als het beslag al klaar is, en gelijk het beslag erin doen.

paar keer het bakblik op het aanrecht laten 'vallen' zodat de bellen eruit zijn.

13

Ik ben nog steeds op zoek naar de oplossing om geen luchtrand te krijgen. zojuist weer een taart uit de oven gehaald met nu helemaal rondom lucht...
iemand dé tip?

14

Hierover zijn al heel wat topics geopend, en daaruit blijkt dat DE tip gewoon niet bestaat...
Dus: alle tips stuk voor stuk en in combinatie uitproberen totdat je hebt ontdekt wat voor jouw baksels het beste werkt!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Ik gebruik van Wilton Cake Release een beetje en dan met kwastje uitsmeren.
Heb ik nooit geen luchtranden meer  :)
Voorheen gebruikte ik een bakspray en had ik het wel soms mee.

elke taart is een feestje ;-)