1

Onderwerp: Help honkbaltaart

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner maar wil graag een honkbaltaart voor mn vriend maken..
Ik zat te denken aan een grote bal als poppetje met armpjes die een knuppel balletje met handchoen vastheeft..
Maar waar ik moeite mee heb.. Alleen al om te tekenen zijn die naden van die bal
Zijn daar ook hulpmiddeltjes voor? Ik ga namelijk ook nog ff lang de taartenshop dus alle tips zijn welkom..
En ik vroeg me af hoe ik t beste die armpjes aan die bal vast kan maken?

Alvast bedankt voor t meedenken!

Groetjes Romana.

2

Re: Help honkbaltaart

Hallo Ramona,
De armpjes zijn denk ik niet heel gemakkelijk om te maken. Als je ze van fondant maakt worden ze hard en kun je ze eraan plakken met eetbare lijm, maar ik vraag me af of ze niet te zwaar worden?? Je kan ze ook van cereal treats maken en dan bekleden met fondant, maar weet niet of dit ook niet te zwaar is. Hopelijk kan een ander je hier een beter antwoord op geven!

Voor de lijntjes zou ik een sugergun gebruiken! Dit is een gemakkelijk hulpmiddel om dunne sliertjes te maken! Kneed de marsepein wel eerst goed door of doe wat crisco door de fondant!

Veel succes!!!

3

Hallo Brigitte,

Bedankt voor je reactie  :)

Ik ga alles met fondant maken omdat we zelf niet van marsepein houden..
En dat werkte de vorige keer ook wel lekker.
Ja ik heb er zelf ook mn twijvels bij alleen t scheelt misschien dat ik t poppetje laat zitten en niet staan.. ?!
En hoe bedoel je eigenlijk met cereal treats?  ik heb daar nooit mee gewerkt.. Hoe zou ik dat moeten aanpakken dan?  en wat is crisco?
(misschien een domme vraag maar ben een beginner :o )

Groetjes Romana.

4

Die supergun is trouwens wel een goed idee denk ik zo  dankjewel  ;)

Ik begrijp t even niet: maak je een poppetje voor op de taart of wordt de taart het poppetje? In geval 1 kun je de armpjes boetseren van fondant met tylose en vastzetten met bijvoorbeeld een stukje spaghetti.
In geval twee zijn cereal treats een optie. Daar zijn wel wat topics over als je de zoekfunctie gebruikt op 'rice crispies'

Zittende poppetjes zijn altijd makkelijker  ;)

Crisco is vet. Je kunt dit kopen bij de taartenshop en ik gebruik t inderdaad om een beetje door mn fondant te doen voordat ik t in de sugargun doe. Je fondant hard dan wel iets minder snel uit dus niet teveel gebruiken. Verder kun je crisco ook op t aanrecht smeren en dan daar je fondant op uitrollen ipv poedersuiker te gebruiken. Ik zweer erbij!

Veel succes!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

Move to ~> Decoreren

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Hallo,

Sorry het duurde even voordat ik een reactie kon geven..

maarem de bedoeling is een zittende honkbal en die honkbal zelf wordt het poppetje.. ik hoop dat ik het zo goed uitleg  :P

Ik ga dus even bij die cereal treats optie kijken..
en ik gebruik zelf altijd poedersuiker maar ik zal wel eens naar crisco kijken dan.

Bedankt voor je reactie  :)

8

Ik heb nog een vraagje..
Hoe krijgen jullie alles zo mooi glad en strak zonder vingerafdrukken..
Bv als ik een knuppel moet gaan kneden hoe krijg ik dat mooi 3D zonder vingerafdrukken?
Want ik zal het toch moeten kneden en vormen..
Wat is jullie geheim?

Groetjes Romana.

9

Ik werk trouwens met fondant.