1

Onderwerp: Nieuw blik

Goedemorgen dames en heren,

Eerst wil ik even kwijt dat ik heel slecht in cijfers ben en zeker als alles bij elkaar staat.  ( voordat er mensen zijn die roepen er zijn toch tabellen !!!!)

Ik heb een blik van 6 .cm rond en 4 cm hoog.
(In de winkel gevraagd naar de verhoudingen, maar die klopt niet. 150 Gr. Mix, 100 ei, 15 water. ) niet hoog genoeg.

Kan iemand mij de juiste hoeveelheid doorgeven.

Nogmaals sorry maar ik zie het echt niet.
Groeten Maan.

2

Re: Nieuw blik

Hoe hoog wil je hem hebben? En heb je wel goed gemixed? Want het moet echt heel luchtig en 'stevig' zijn (niet meer lopen), dan wordt het resultaat het beste.

En een blik van 6 cm rond? Is dat niet errug klein?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

SweetTooth schreef:

Hoe hoog wil je hem hebben? En heb je wel goed gemixed? Want het moet echt heel luchtig en 'stevig' zijn (niet meer lopen), dan wordt het resultaat het beste.

En een blik van 6 cm rond? Is dat niet errug klein?

Het blik is echt 6x4 van Wilton. En ja klein dat weet ik ...het is om te stapelen. Zo hoog als het blik is dus 4 cm hoog.
Ik heb goed gemixt. Zoals altijd....het is gewoon te weinig. Maar ik zie in de tabellen niet de inhoud staan vandaar de vraag

4

is het niet 6 bij 4 inch? Ofwel, 15 bij 10 cm?

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5

Rabbeltje schreef:

is het niet 6 bij 4 inch? Ofwel, 15 bij 10 cm?

Ja dat is hem....dat bedoel ik dusver cijfers...(ik voel me zo dom)

6

haha, kan gebeuren. Maar volgens mij staat de 15 cm wel in de tabel vermeld, ik kijk even voor je.

- 115 gr mix
- 85 g ei
- 12 ml water

Als je hem wat hoger wilt, zou ik bij de 20 cm kijken:
- 200 gr mix
- 155 gr ei
- 20 ml water

Ik maak overigens altijd de biscuit met het basisrecept (30 gr suiker, 30 gr bloem en 1 ei) en voor 15 cm pak ik altijd 3 eieren.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

7

Rabbeltje schreef:

haha, kan gebeuren. Maar volgens mij staat de 15 cm wel in de tabel vermeld, ik kijk even voor je.

- 115 gr mix
- 85 g ei
- 12 ml water

- 200 gr mix
- 155 gr ei
- 20 ml water

Ik maak overigens altijd de biscuit met het basisrecept (30 gr suiker, 30 gr bloem en 1 ei) en voor 15 cm pak ik altijd 3 eieren.

Je bent een engel.
Dank je.

Het is zo vervelend om te moeten vragen, maar ik zie het gewoon niet als er teveel staat. Ik ga gelijk beginnen...nogmaals dank.  :thumb:

8

Rabbeltje schreef:

- 115 gr mix
- 85 g ei
- 12 ml water

- 200 gr mix
- 155 gr ei
- 20 ml water

Je bent een engel.
Dank je.

Het is zo vervelend om te moeten vragen, maar ik zie het gewoon niet als er teveel staat. Ik ga gelijk beginnen...nogmaals dank.  :thumb:

9

wat fijn dat er dan mensen zijn die je helpen he  :thumb:

ik merk dat ook steeds weer hier op het forum en zeker als beginner leer je hier zo ontzettend veel...

bedankt allemaal  :)