1

Onderwerp: Taart voor zondag, donderdag maken???

Ik heb zondag 3 taartjes nodig, maar aangezien ik zaterdag de hele dag niet thuis ben en ik vrijdagavond een bruidsproeverij heb vroeg ik mij af of ik de taarten donderdag kan maken en invriezen en dan zaterdagavond laten ontdooien in de koelkast? Zijn er vullingen die daar niet tegen kunnen? Of zijn er ook andere opties?
Alvast bedankt!

2

Re: Taart voor zondag, donderdag maken???

Als je een taart gebakken, gevuld en afgesmeerd hebt, dan kun je hem een week in de koelkast bewaren. Invriezen heb ik wel eens gedaan, dat kan ook. Alleen icing kun je volgens mij niet invriezen.

Vegetables are a must on a diet. I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie ;) http://www.detaartenvandejuf.nl/

3

lijkt me niet erg lekker .
als ik een taart ergens zou bestellen dan verwacht ik een verse taart en niet eentje die donderdag al gemaakt is en de vriezer in is geweest.

tenzij de ontvanger dit ok vind natuurlijk!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

spidygirl schreef:

lijkt me niet erg lekker .
als ik een taart ergens zou bestellen dan verwacht ik een verse taart en niet eentje die donderdag al gemaakt is en de vriezer in is geweest.

tenzij de ontvanger dit ok vind natuurlijk!

De taarten zijn niet besteld hoor! Het is voor eigen gebruik (Vaderdag).

5

Pinguu schreef:

Als je een taart gebakken, gevuld en afgesmeerd hebt, dan kun je hem een week in de koelkast bewaren.

Lijkt mij niet echt een goed plan, een week in de koelkast bewaren. Je vulling bederft dan toch? Ik vind een taart na 3 dagen al echt minder lekker!

Pinguu schreef:

Als je een taart gebakken, gevuld en afgesmeerd hebt, dan kun je hem een week in de koelkast bewaren. Invriezen heb ik wel eens gedaan, dat kan ook. Alleen icing kun je volgens mij niet invriezen.

Uh, dat is zelfs bij een houdbare vulling niet echt een lekker idee.  :s  :nooo

TS; je kunt een taart best invriezen, maar hangt inderdaad van de vulling af, hoe goed dat blijft, zowel qua smaak als structuur. Bavaroise en bbr kunnen makkelijk wat uitlopen. Vers fruit wordt er echt niet fijn van. botercreme of ganache gaat weer beter.

Iemand die zelf graag van de banketbakker taart eet zal het kunnen proeven, maar mensen die normaal ook een taart uit het vriesvak van de aldi halen proeven dan weer geen verschil. ;)

7

ik zou zelf de biscuits invriezen en dan zaterdagavond alles vullen en afsmeren. Misschien kan je donderdagavond al de versieringen maken ivm tijdgebrek zaterdagavond?

Groetjes Erna

8

Erna schreef:

ik zou zelf de biscuits invriezen en dan zaterdagavond alles vullen en afsmeren. Misschien kan je donderdagavond al de versieringen maken ivm tijdgebrek zaterdagavond?

Ik kom zaterdagnacht pas thuis dus dat wordt hem ook niet...

9

Ik doe voor eigen gebruik heel vaak ivm de planning de taart van te voren maken en invriezen. 24 uur voor aansnij-moment uit de vriezer, hop de koelkast in en een half uurtje voor aansnijden op temperatuur laten komen buiten de koelkast. Heerlijke taart.

Hier kun je vullingen vinden die ingevroren kunnen worden (want daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

SweetTooth schreef:

Ik doe voor eigen gebruik heel vaak ivm de planning de taart van te voren maken en invriezen. 24 uur voor aansnij-moment uit de vriezer, hop de koelkast in en een half uurtje voor aansnijden op temperatuur laten komen buiten de koelkast. Heerlijke taart.

Hier kun je vullingen vinden die ingevroren kunnen worden (want daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden).

Dank je wel!
Een proeverij en 3 taarten in 1 weekend is wel even wennen voor mij moet ik zeggen. Voordeel is wel dat ik de vullingen voor de proeverij mooi in de taarten kan verwerken aangezien het geen opdrachten zijn en ik dus de vrije hand heb...
Ach, het zal vast een oefen-ronde zijn voor de bruidstaart opdracht voor 12 Juli waar ik een stapel van 5 + nog 4 losse taarten maken moet (de losse mogen van te voren gemaakt en in de vriezer gedaan worden, scheelt weer!)

11

mieperdepiep schreef:
Pinguu schreef:

Uh, dat is zelfs bij een houdbare vulling niet echt een lekker idee.  :s  :nooo

TS; je kunt een taart best invriezen, maar hangt inderdaad van de vulling af, hoe goed dat blijft, zowel qua smaak als structuur. Bavaroise en bbr kunnen makkelijk wat uitlopen. Vers fruit wordt er echt niet fijn van. botercreme of ganache gaat weer beter.

Iemand die zelf graag van de banketbakker taart eet zal het kunnen proeven, maar mensen die normaal ook een taart uit het vriesvak van de aldi halen proeven dan weer geen verschil. ;)

Ik zou inderdaad zo'n taart nooit aan anderen meer voorschotelen, maar ik eet zelf mijn eigengemaakte taarten tot ik ze niet meer lekker vind, en dat is soms ook wel een week later.

12

Voor mezelf heb ik ook eens zo test gedaan omdat ik ook wilde weten hoe lang een marsepein taart nou nog lekker was. Maximaal 4 dagen. Langer niet omdat ik de vulling (bc van mix) en biscuit toch wel minder vond worden. Muffig. scheelt misschien ook omdat de taart al aangesneden was en niet (meer) beschermd door de marsepein laag