Onderwerp: best leuk, nee en YES
Afgelopen week 3 taarten mogen maken.
De eerste voor een jongedame: graag een turquoise taart met roze en witte bloemen.
Gevuld met aardbeienmousse en lemon curd; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant.
Voor een 90-jarige buurman van deze mevrouw. Doe maar een kip.... nee, een koe of, nou ja, zie maar (buurman was boer).
Ik leuke vrolijke plaatjes gepuzzeld, maar verder niet nagedacht. Groene taart (gras), plaatjes erop en ..... en nu...? Ik kreeg het niet bedacht, niks-noppes-nada
Baal(de) enorm, maar ja....
Toen ze weg was bedacht ik me dat ik natuurlijk zijn boerderij had moeten maken (oude boeren zijn daar nogal verknocht aan
) en wist ik ineens wel hoe de taart had gemoeten
Gevuld met frambozenmousse en rode vruchtensaus, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein.
Voor de buurman, die ik een taarttegoedbon voor z'n verjaardag had gegeven. Zij vierden nu de verjaardag van dochterlief, dus een mooie gelegenheid voor taart
"doe maar iets vrolijks"
Hier was ik dan weer wel heel blij mee, best heel simpel, maar zo leuk
(als ik dat van m'n eigen taart mag zeggen
).
Gevuld met citroenmbc met stukjes aardbei en saus van bramen en Japanse wijnbes; tafelkleed enz zijn van marsepein (en natuurlijk witte chocganache ertussen
).

ben ik m'n spelfouten nog aant wegwerken, heb jij alweer gereageerd...
)