1

Onderwerp: icing haRD laten worden????

Hoihoi,

een klant wilt henna cupcakes.. topping en dan verharde icing (of iets anders) als versiering erop..

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/v/941950_163266987178306_1585498603_n.jpg?oh=ee8aae0d0071c940cd710533f52f9293&oe=51B85C83&__gda__=1371035170_4aa98bedd087282508807e4f570c8996

Hoe krijg ik dit voor elkaar ? met witte chococreme zou dat wel lukken?

Cups&cakes

2

Re: icing haRD laten worden????

gekleurde icing opspuiten op een voorbeeld in een sheet 
en dan eraf halen en op de cakjes neer leggen
let er wel op dat je er meer maakt ivm breuk
succes

3

Als je botercreme maakt kun je dat kleuren met wilton icing colors.
En de icing lijkt me gewooin wit en daarna goud geschilderd.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Nee ik bedoel meer hoe krijg ik de figuurtjes zo hard.. dat ik ze zo op de topping kan leggen..

denken jullie dat witte choco creme wel hard word en niet breekt als ik zulke figuurtjes maak en even een poosje laat harden?

Cups&cakes

Dit is met wrs. met royal icing gedaan. Idd op een sheet gemaakt, bijv bakpapier. daarop hard laten worden en dan op de topping gelegd. Met creme gaat dit nooit lukken. Met gesmolten witte chocolade moet wel kunnen denk ik, maar dan moet je het goed temperen om nog een mooie glans te houden als het uithard.

Groetjes Petra

6 Laatst bewerkt door taartjejansen (10-06-2013 19:34)

Dubbel

Groetjes Petra

7

Is inderdaad royal icing, kun je heel makkelijk een zak mix voor kopen van funcakes. Moet je wel een grote mixer hebben want handmixers schijnen dat niet aan te kunnen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Met een vork mengen kan ook hoor, duurt alleen langer zeker als je veel nodig hebt.

Groetjes Petra

9

Zowel met icing (zoals op de foto) als met witte chocolade is het gewoon heel kwetsbaar. Je zult het heel voorzichtig moeten loshalen en inderdaad de nodige reserves maken.