1

Onderwerp: kwark als vulling

Hallo,
Ik heb een vraag over mijn vulling, ik ga een barbietaart maken, en wil deze vullen met 2 lagen kwark en 1 laag jam, ik vraag me nu af of dit eigenlijk wel handig is. Wat raden jullie me aan? (Bij mij thuis houden ze namelijk niet van botercreme)
Alvast bedankt,
Manon

2

Re: kwark als vulling

Ik zou het niet doen. Denk dat je taart er nat en soppig van wordt. Ik denk dat kwark te dun is. Ik zou dan denk ik kwarktaartvulling maken, of misschien kwarkt citroen pudding van mona gebruiken. Voor het afsmeren zou ik toch denk ik wel botercreme gebruiken, ivm. het smelten van je fondant/marsepein

3

Gewoon 'pure' kwark zou ik ook niet doen  :/ Misschien anders kiezen voor een bavarois?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Kwark gaat prima hoor, hoef je alleen je biscuit niet te tremperen anders wordt je biscuit te nat. Wel goed dijkje van bc of ganache spuiten rond je vulling want fondant en kwark gaan niet goed samen, dat smelt en kwark is niet heel stevig, zakt wat sneller uit. Niet te dik vullen ook. En natuurlijk in de koelkast bewaren. Als het een tijdje op tafel moet staan zou ik voor een andere vulling gaan.

Groetjes Petra

5

Als je echt de smaak van kwark wilt zonder extra toevoegingen kun je m altijd nog wat verstevigen met wat gelatine. Dan stijft t wat meer op en trekt wat minder in de biscuit.

6

Bedankt! Ik denk dat ik dan toch maar ga voor bavarois,  even zekerheid want als het mislukt heb ik geen tijd om een nieuwe te maken.
maar ik ga het denk ik nog wel een keer proberen  :)

7

Als je een vulling wil gaan uitproberen, raad ik je aan te beginnen met de mona luchtige pudding toetjes : lekker luchtig, heel makkelijk (je hoeft geen andere ingrediënten in huis te halen of te verstevigen). Dit combineren met bijvoorbeeld jam of lemoncurd (bij citroenkwark) of bebogeen/dulce de leche bij stroopwafelpudding. Gaat heel goed. Ongeveer 1 pot nodig voor 2 lagen in een 20 cm taart.

Groet, Jolanda