1

Onderwerp: Cakepops vastzetten

Ik ben gisteren voor het eerst aan het bakken geslagen met de cakepopsmachine, tot daar ging alles helemaal goed, totdat ik ze aan het stokje vast wou zetten (dit heb ik gedaan doormiddel van het stokje in de chocola stoppen en dat in de cakepop stoppen)
Daarna wilde ik de cakepops in de gesmolten chocola dopen maar als ik dat deed viel de cakepop van het stokje af.
Wat doe ik verkeerd? :/

2

Re: Cakepops vastzetten

Kan je niet helpen, heb nog nooit cake pops gemaakt, maar er zijn er vast die het weten.

3

Heb je ze wel oaten drogen voor je ze onder dompelde???

Neem ook eens een kijkje op www.joses-cakespecialties.nl

4

Misschien heb ik ze 5 tot 10 minuutjes laten staan. Ik las ook ergens dat je ze eerst in de vriezer moet doen?
Wil ze heel graag gaan maken voor over 2 weken voor mijn dochter der verjaardag, dus zal nog flink oefenen worden haha

5

stokje erin even in de diepvries en dan kun je ze zo dopen werkt perfect

6

Oke, geweldig!! Dankjewel  :)  Ga ik van de week nog een keertje oefenen  :D

7 Laatst bewerkt door RijWM (09-06-2013 15:58)

Ik maak altijd eerst met het stokje een gaatje in de pop voor ik het stokje in de chocolade doop. Daardoor komt er meer chocolade in het 'gaatje' als het ware. Daarna zet ik de pops een half uurtje in de vriezer. De chocolade aan de stokjes is dan goed uitgehard en de pops zijn lekker koud. Je kunt ze dan makkelijk dippen. Ik weet niet of je makkelijk bij je vriezer kan, maar ik haal er elke keer maar 2 uit de vriezer, die dopen, versieren (doordat ze heel koud zijn, stolt de chocolade lekker snel) en laten drogen. Daarna pak ik de volgende 2 pops uit de vriezer....
Succes!

ps. ik meld je even want je staat nu in het showtopic, dit hoort thuis in een andere topic. Je hoeft zelf niets te doen, je wordt vanzelf verplaatst!!

8

Oh, dat is ook eem hele goede tip. Ontzettend bedankt!! Als het is gelukt dan laat ik dat uiteraard ook even weten en hopelijk met een foto erbij  :)
Echt waar? Ik zal hem volgende keer gelijk even in de juiste topic plaatsen  :o  ;)  Bedankt!

9

Als je je foto's laat zien, moeten ze wel in het klein en fijn topic. Je vraag hoort volgens mij in decoreren, maar ik heb het bij de modjes gemeld. Ze hebben je alleen tot nu toe nog niet verplaatst. Die hebben het hopelijk druk gehad met leuke dingen  :D !!

10

Koelkast is ook goed genoeg hoor! Ik zet ze een half uurtje in de koelkast en da's zat.

Ik gebruik een lege eierdoos om ze op te leggen zodat ze na het bakken mooi rond blijven, wel met een stuk alufolie eroverheen ivm kans op salmonella. Per eierdoos schuif ik ze dan in de koelkast terwijl ik de rest van stokjes voorzie, bijvoorbeeld.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

11

[MOVE] -> decoreren