1

Onderwerp: Groene cake! Oftewel; Pandan Chiffon Cake

Vandaag mocht er op school worden getrakteert: pandan chiffon cake!
Een enorm succes onder de kinderen (en trouwens niet alleen onder kinderen  ;) )
Op onze feestjes is de cake als eerste op  :9

Voor wie het niet kent:
Pandan chiffon cake vind zijn oorsprong in Indonesie. Het is een heerlijk luchtige cake die zijn kenmerkende smaak krijgt door toevoeging van pandanextract.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/600289_534257096633831_1969316355_n.jpg

Voor wie het leuk vind: op m'n FB pagina staan 2 recepten voor de cake.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: Groene cake! Oftewel; Pandan Chiffon Cake

Wow wat ben je creatief  :thumb:
Ja ik vind de pandan cake ook lekker en toevallig heb ik de Pondan bakmix thuis, zal jouw recept een keertje proberen.

3

oh dat ga ik zeker een keer proberen , ik vind hem heerlijk.

4

Mmmmmm ziet er leuk uit en is erg lekker......... :)

5

fenny schreef:

Wow wat ben je creatief  :thumb:
Ja ik vind de pandan cake ook lekker en toevallig heb ik de Pondan bakmix thuis, zal jouw recept een keertje proberen.

Dankjewel  :o
Ben benieuwd wat je ervan vind!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Ohhh, deze ben ik al lang van plan eens te bakken! tnx.
Nog een tip welk recept het ALLER lekkers is?  :+

7 Laatst bewerkt door sugar100 (09-06-2013 15:01)

Ell& schreef:

Vandaag mocht er op school worden getrakteert: pandan chiffon cake!
Een enorm succes onder de kinderen (en trouwens niet alleen onder kinderen  ;) )
Op onze feestjes is de cake als eerste op  :9

Voor wie het niet kent:
Pandan chiffon cake vind zijn oorsprong in Indonesie. Het is een heerlijk luchtige cake die zijn kenmerkende smaak krijgt door toevoeging van pandanextract.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/600289_534257096633831_1969316355_n.jpg

Voor wie het leuk vind: op m'n FB pagina staan 2 recepten voor de cake.

Hier ontbreekt het ook nooit op verjaardagen of feestjes.
Ga er straks nog een maken "gewoon" omdat ik (volgens mijn man) nog veel zakjes heb liggen !

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8

Deze wil ik echt heeeel snel gaan bakken, was de cake even ''vereten'' maar ooooh ik heb zo veel zin om hem te bakken  :D

Hoort hier ook nog een topping/frosting op? of gewoon zo?

9

Nee..geen topping/frosting. Pandan cake heeft verder geen toevoeging nodig. Traditioneel wordt het zo gegeten...
Maar experimenteren staat vrij natuurlijk  ;)

Ik kwam laatst nog een recept tegen met een andere toevoeging..zal m binnenkort eens proberen..dan komt ie vanzelf wel voorbij  :thumb:

www.facebook.com/EllCake