1 Laatst bewerkt door renata2 (03-06-2013 06:35)

Onderwerp: Strandkoekjes

Omdat het nog geen strandweer is, heb ik zelf het strand maar in huis gehaald. Ik heb het recept van Peggy Porschen gebruikt. Ze zijn wel lekker, maar niet echt knapperig helaas. Iemand nog tips?
De koekjes zijn versierd met fondant, waar ik sinaasappelsmaak aan heb toegevoegd. Klopt het dat je erg veel smaakstof (Lorann) moet toevoegen om het goed te proeven?
Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat.

http://1.bp.blogspot.com/-8s_HFVUoHag/UawqtwKOyPI/AAAAAAAAClk/6uTFnj5sHD0/s1600/IMG_20130602_125638-769875.jpg

2

Re: Strandkoekjes

Je kunt je met royal icing versierde koekjes (weer) knapperig krijgen door ze een half uurtje de oven op 50 graden te laten drogen.
Leuke zonnige koekjes!

Tieneke

3

Hartstikke leuk! En koekjes met fondant worden inderdaad al snel "oud". En ik kan me voorstellen, dat als je heel veel smaakstof hebt moeten gebruiken, dat het zacht worden van de koekjes dan nog sneller gaat. De truc met de oven gaat helaas alleen op voor koekjes met royal icing. Wat ik wel altijd doe, is een handje rijstkorrels bij de koekjes in de koektrommel.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Leuk! Vooral de ijsjes vind ik

5

Ze zien er erg leuk uit, mooi gedaan

6

Wat een superleuke, zomerse koekjes! En eindelijk is het buiten ook lekker weer, dus je timing is helemaal goed ;) .

7

MirandaB schreef:

Wat een superleuke, zomerse koekjes! En eindelijk is het buiten ook lekker weer, dus je timing is helemaal goed ;) .

bedankt. ik houd mezelf voor dat dat door mijn koekjes komt  :cool:

8

renata2 schreef:
MirandaB schreef:

bedankt. ik houd mezelf voor dat dat door mijn koekjes komt  :cool:

Ik denk het ook, dus ik ben je in ieder geval heeeeel dankbaar ;) !

9

Cute!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

10

Leuk hoor!
De recepten van Amerikaanse suikerkoeken zijn bijna altijd zacht ( Chewy) je kan het recept van de koekenbakker gebruiken ( beetje boterkoek achtig) of het recept van koekiekoekie http://koekjesvaneigendeeg.blogspot.nl/ … e.html?m=1
Deze is knapperig, succes ermee en probeer Royal icing eens uit! Echt heel leuk om te doen

Groetjes Rianne

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

11

lizzie schreef:

Leuk hoor!
De recepten van Amerikaanse suikerkoeken zijn bijna altijd zacht ( Chewy) je kan het recept van de koekenbakker gebruiken ( beetje boterkoek achtig) of het recept van koekiekoekie http://koekjesvaneigendeeg.blogspot.nl/ … e.html?m=1
Deze is knapperig, succes ermee en probeer Royal icing eens uit! Echt heel leuk om te doen

Groetjes Rianne

dankje. royal icing is niet mijn ding, heb pas een workshop gevolgd. maar bedankt voor de tips. ik ga volgende keer weer een ander koekrecept proberen.