1

Onderwerp: Smaakjes comnineren of toch apart?

Ik moet voor dinsdag wat proeftaartjes maken voor een aankomend bruidspaar.
Ze krijgen een 3laagse taart en hebbem de volgende smaakjes uitgekozen wat hun lekker lijkt: aardbeienmousse, hazelnootmousse, vulling met kinder bueno en een bananenvulling. Wat zouden jullie mij adviseren om te doen? 4 aparte taartjes maken zodat ze alle smaken apart kunnen proeven of 3 taartjes maken en dus 2 smaakjes met elkaar combineren? Zo ja, welke 2 smaakjes?

Groetjes miranda

2

Re: Smaakjes comnineren of toch apart?

Ga je echt kleine proeftaartjes maken om het bruidspaar te laten zien wat je kunt of wil je dat het bruidspaar alleen de smaken proeft. Je kunt natuurlijk 4 aparte taartjes maken maar dat is een heel karwei op zich. Je kunt ook de smaakjes combineren en dan zou ik gaan voor de aardbeien met kinderbueno en de banaan met hazelnoot. Je kunt ook glaasjes maken met kleine stukjes taart van de verschillende smaken erin en een rondje fondant of marsepein erop. Dit kun je dan eventueel eenvoudig decoreren. Zelf maak ik alleen echte proeftaartjes als het een wat grotere bruidstaart moet gaan worden.

Het wordt een taart van 3 lagen dus om 2x2 smaakjes te vullen lijkt me geen goed idee. Ik was wel aan het denken aardbeien en kinder bueno maar dacht dat de smaak van de kinder bueno dan niet zou wegvallen door de aardbeien. Het idee van de glaasjes zou ik inderdaad wel kunnen doen. Maar dan zou ik wel alsnog 1 taartje maken zodat ze een beter beeld krijgen van de uiteindelijke taart.
Toch?

4

Ik bedoelde ook niet dat je meerdere smaken in de uiteindelijke taart zou moeten doen maar eventueel (laagjes) in de proeftaartjes. Zelf vind ik dat het niet zo moet zijn dat je proeftaartjes meer werk zijn dan de uiteindelijke bruidstaart. Als mensen een bruidstaart bij je bestellen weten ze waarschijnlijk al wel wat je kunt door je site, facebook of iets dergelijks. Proeftaartjes/glaasjes zijn bij mij echt alleen om te proeven en te beslissen wat voor een smaak het moet gaan worden. Ik laat mensen als ze echte taartjes willen een klein bedrag betalen. Of ik dat weer verreken hangt af van de grote van de uiteindelijke bruidstaart.