1

Onderwerp: Hoe lang bewaren?

Hoelang op voorhand kan ik een taart maken? Met foto op frosty sheet? vulling: slagroom en fruit.

Ik vertek op weekend en er heeft iemand gevraagd of ik een taart wou bakken. Ze zou dus vrijdagmiddag de taart komen ophalen en zondag is het feestje, is dit haalbaar? Of blaas ik het beter af?
Mag een taart bekleed met fondant en foto: frosty sheet in ijskast bewaard worden? Ik bewaar ze meestal koel maar buiten de koelkast.

2

Re: Hoe lang bewaren?

Euhm, ik denk dat twee dagen in moelkast voor je sheet sowieso niet echt goed is, maa het is al vrijdagmiddag inmiddels......

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Nee pas binnen 2 weken hoor  :)

4

Dus beter niet doen dan? denk je? Want van vrijdagmiddag tot zondagmiddag uit de koelkast bewaren is dan misschien te riskant voor de slagroom hé?

Das niet misschien.. ;) , maar wel heel zeker niet mogelijk met slagroom.
Slagroom moet echt in de koelkast bewaard worden en als je je aan richtlijn bakken voor anderen HACCP zou willen houden, moet hij zoiezo niet langer dan 1 dag bewaard worden.

6

Dank je wel voor de reacties x

7

Inderdaad niet doen. De taart moet ook nog gemaakt worden, wat ook tijd kost. Als ik naar mezelf kijk (ik doe soms 2 dagen over een taart  :s ) zou de taart 3 dagen oud zijn wanneer deze gegeten wordt. Dat is ook de reden dat ik liever niet met slagroom werk, andere reden is dat slagroom kloppen bij mij meestal mislukt...... :s  :lol: