1

Onderwerp: Help, mijn olifant stort in!

Voor een taart voor zaterdag mag ik een knuffel na maken.

Ik ben zelf erg tevreden met het eindresultaat.  :s Dat was ik....
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/383530_191127201044656_1777877634_n.jpg

Hij blijkt toch topzwaar en niet lang na dat ik hem in elkaar had gezet kwamen er scheuren in zijn hoofd. Ik heb fondant gebruikt met tylose. Het hoofd lag al twee dagen te drogen. En er zitten twee sateprikkers in hoofd en lijf. Ik had hem dinsdag in elkaar gezet. En nu ligt het hoofd los op zijn zij verder te drogen. Hij hoeft zaterdagochtend pas in elkaar.

Heeft iemand nog tips zodat het hoofd er nog opzit als de klant thuis komt?
HEEL ERG BEDANKT!

2

Re: Help, mijn olifant stort in!

Ik gebruik om te boetseren bij voorkeur een mengsel van fondant/gumpaste 1:1. Dat wordt wat steviger dan fondant/tylose naar mijn mening. Ik gebruik om het 'rechtop' te houden droge spaghetti. Ook zorgen dat het in balans is. Dat helpt wel.

Het is overigens een schatje hoor! Succes.

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

3

Geen tips helaas, maar hij is wel super leuk!

Hoe diep zitten de prikkers zijn lijf en zijn hoofd in? Ik zou denk ik proberen om de prikkers zo ang mogelijk te houden voor merr stevigheid.

Succes! Hij is wel heel erg leuk!

Mag ik vragen hoe je de oren hebt vastgemaakt?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Dank voor het mee denken.

In de vouw van de oren zit een saté prikker. Verder met 'tyloselijm'. (Eén oor is los gegaan tijdens het 'instorten'.)

6

hij is heel erg leuk ,
weet niet of je hier iets aan hebt maar ,ik heb pas een motor met man erop gemaakt .
en ook daar bleef het maar scheuren en uit elkaar vallen .
na twee keer over doen en ook lang laten drogen heb ik alles op een hoop gedaan opgewarmd in de magnetron[het was net beet te pakken ] daarna nog eens heel snel in model gebracht .
en toen werd het heel erg hard.het was daarna niet meer te eten maar was voor de sier .
succes

7 Laatst bewerkt door syllebillie (06-06-2013 10:53)

Ik laat wel eens iets drogen in de oven op 50 graden. Moet wel lang. Ik heb dat pas nog gedaan met een tiara. Die was zelfs alleen van fondant. Succes Daniëlle. Ik hoor het wel volgende week. ;)

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

Ik heb er niets meer aan gedaan. Behalve laten drogen. Hij zit sinds vanochtend weer in elkaar. duimen maar!

Bedankt voor het mee denken!

9 Laatst bewerkt door Carien (07-06-2013 14:00)

wat een ontzettende leukerd :Y  :thumb:  :thumb:

kan ook aan je merk fondant liggen; hardt het normaal goed uit?

het hoofd hoeft er ook pas op de laatste dag op toch? wanneer je de gaten er maar in hebt, is het goed :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (07-06-2013 16:22)

Carien schreef:

wat een ontzettende leukerd :Y  :thumb:  :thumb:

kan ook aan je merk fondant liggen; hardt het normaal goed uit?

het hoofd hoeft er ook pas op de laatste dag op toch? wanneer je de gaten er maar in hebt, is het goed :)

Je hebt gelijk, Carien. Maar ik ben een 'beetje' :/  ongeduldig. En wilde graag weten of het nu beter was, anders had ik vannacht :(  nog wat anders kunnen bedenken.

(ik gebruik Bakels)

Dank

(en hij zit nog! :D )

11

:thumb:  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl