1

Onderwerp: [FEEDBACK] Nieuwe woning

Sinds Pasen was het helaas stil in mijn keuken en heb ik dus niets meer kunnen maken, maar vanavond gaan we met de collega's kijken naar het nieuwe huis van mijn bazin dus ik zag de kans om weer eens wat te bakken :)

Via google een ontzettend lief taartje geinspipikt en dit is het geworden

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LXPK3LTO.jpg

Helaas was het gister loeiwarm in mijn keuken dus marsefond werd erg zacht en kreeg ik het niet strak erop..

Tips zijn meer dan welkom aangezien ik nog startend ben :D
Nu komen er wel weer wat meer dingen aan die ik moet maken (mario taart, high heel cupcakes, super papa taart, nick en simon taart, uiltjes taart allemaal binnen 3 weken)

2

Re: [FEEDBACK] Nieuwe woning

Warmte is idd verschrikkelijk , klink misschien raar maar met de zomer heb ik een blazer bij mijn taart staan of de airco in de buurt zodat het koel blijft  :o
Maar vind je taartje wel erg leuk gemaakt , desondanks het niet helemaal strak is  :Y

3

Dankjewel ccgirl!!

Een blazer is niet eens zo'n slecht idee, ik heb echt vol de zon op mijn aanrecht staan dus alles smelt voor mijn ogen weg.. ZEER frustrerend

4

Het taartje vind ik wel heel erg leuk!
Het is inderdaad heel vervelend als de zon er vol op staat. Kun je je taart niet aan de tafel bekleden?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

Petra68, onze achtergevel is helaas (in dit geval want normaal ben ik er heel blij mee) bijna compleet van glas met een tuin op het zuiden.. Dus keuken en eettafel zijn echt heel warm met dit weer :(

Wel blij dat je de taart leuk vindt  :D Dankjewel!!

6

ventilator er op zetten als je bezig bent met bekleden, doe ik ook :) en gaat best goed.
verder pas bekleden als het al beetje afgekoeld is, sochtends vroeg of savonds laat. maar heb eigenlijk nooit zoveel last ervan als het warm is. alshet fondant te plakkerig word rol ik het door de poedersuiker, net zo lang en vaak tot het weer steviger/minder plakkerig is.

7

Poedersuiker kan ik inderdaad wel eens proberen, maar slaat dit niet erg wit uit?!

8

nikske89 schreef:

Dankjewel ccgirl!!

Een blazer is niet eens zo'n slecht idee, ik heb echt vol de zon op mijn aanrecht staan dus alles smelt voor mijn ogen weg.. ZEER frustrerend

Of je verplaatst je aanrecht eventjes  :P

Maar vind het ondanks de smeltende marsefond toch een heel leuk taartje geworden hoor!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

9

als het fondant wit is van de poedersuiker kan je het gewoon weer er af vegen als je klaar bent, verder word het gewoon opgenomen, dus je krijgt geen lichte vlekken ofzo, heb ik nog nooit last van gehad in elk geval :)